تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۳۶۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی‌کیا:

بازار ارز توافقی مشوق خوبی برای صادرات است

‌می‌متالز - نماینده مردم «سنقر و کلیایی» در مجلس دوازدهم معتقد است بازار ارز توافقی از سوی بانک مرکزی مشوق خوبی برای صادرات خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی‌کیا، درباره تصمیم بانک مرکزی پیرو راه اندازی بازار ارز توافقی صادرکنندگان، گفت:بازار ارز توافقی می‌تواند گره‌ای از کار صادرکنندگان باز کند.

نماینده مردم «سنقر و کلیایی» در مجلس دوازدهم با بیان اینکه راه اندازی این بازار می‌تواند، رغبت صادر کنندگان را به صادرات افزایش دهد، تاکید کرد: این اقدام همچنین باعث می‌شود تا صادر کنندگان در سازوکار‌های رسمی، ارز خود را بازگرداندند.

وی بیان کرد: امروز بسیاری از صادرکنندگان حاضر نیستند با آن نرخی که بانک مرکزی می‌خواهد ارز خود را بازگردانند، اما با این نرخ توافقی هم آن تعهدات نیمایی را می‌توانند انجام دهند و هم به نرخی که نزدیک به قیمت واقعی ارز است نزدیک شود، بنابراین این موضوع می‌تواند مشکلات آنها را برطرف کرده و از ضرر صادرکنندگان بکاهد.

حسینی‌کیا اظهار کرد: این اقدام می‌تواند مشوق خوبی برای صادرات باشد و می‌تواند منجر به جهش صادرات شود. این امر از یک منظر می‌تواند تقاضای ارز در بازار کم کند و نهایتا بازار هم به این موضوع واکنش نشان دهد که در این صورت می‌توانیم کاهش قیمت داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده