تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۴۳۸۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار‌های مالی بررسی کرد:

تحلیلی از افزایش سرمایه "فولاد" و ۱۰ شرکت دیگر از تجدید ارزیابی دارایی‌ها

‌می‌متالز - کارشناس بازار‌های مالی با اشاره به برنامه افزایش سرمایه ۱۱ شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، تحلیلی از عملکرد و وضعیت بانک تجارت و فولاد مبارکه ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، حافظ عزیزی با اشاره به برنامه برخی شرکت‌ها در مسیر تجدید ارزیابی دارایی‌ها در فضای مجازی، اعلام کرد: ۱۱ شرکت بورسی و فرابورسی با جدیت برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را دنبال می‌کنند که بانک تجارت و فولاد مبارکه از شرایط و وضعیت بهتری برخوردار هستند.

بانک تجارت در عملکرد ۱۲ ماه سال گذشته به سود ۹۱۰ ریالی دست یافته و در نظر دارد ۱۰ درصد معادل ۹۱ ریال برای هر سهم را در مجمع سالانه پیش رو تقسیم کند. این شرکت فولادی بر خلاف سایر شرکت‌ها (نظیر ذوب آهن که سودده نیستند) همچنان سود اعلامی بالایی دارد و بعد از افزایش سرمایه مسیر رشد قیمتی سهم دنبال خواهد شد.

همچنین فولاد مبارکه در گزارش ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، تحقق سود ۷۳۵ ریالی را نوید داده است. حال آنکه تا پایان تیرماه و در ادامه برگزاری مجامع شرکت‌های زیرمجموعه و تقسیم سود نقدی، سود تحقق‌یافته "فولاد" تا انتشار گزارش حسابرسی شده به بیش از ۹۰۰ ریال نیز افزایش خواهد یافت.

این شرکت در نظر دارد در مجمع سالانه حدود ۵۰ درصد از سود معادل ۴۵۰ ریال تقسیم کند. عملیاتی شدن برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی این شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی، اثرات فوق‌العاده‌ای بر قیمت بازگشایی سهم و رشد ارزش بازار آن خواهد داشت. فولاد مبارکه وعده داده حداکثر تا پایان شهریور برنامه افزایش از این محل را به انجام برساند.

تحلیلی از افزایش سرمایه

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد