تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۴۳۸۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

محدودیت‌های اتحادیه اروپا برای واردات فولاد روسیه

‌می‌متالز - اتحادیه اروپا ممکن است بر واردات محصولات متالورژی روسیه و بلاروس تعرفه‌های بازدارنده اعمال کند. این در حالیست که از اول جولای ۲۰۲۴ محدودیت‌های مشابهی بر محصولات کشاورزی این دو کشور اعمال خواهد شد. اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا علیه محصولات کشاورزی روسیه و بلاروس که ۳۰ ماه می‌معرفی شد، عملا واردات این محصولات به کشور‌های این بلوک را متوقف می‌کند.

به گزارش می‌متالز، این تصمیم برخلاف تحریم‌ها، ماهیت امنیتی ندارد و شامل مسائل بشردوستانه نیست و بر عرضه مواد غذایی به بازار‌های جهانی تأثیری ندارد. در عین حال، تنش بین اوکراین و کشاورزان اروپایی را کاهش می‌دهد.

ممکن است از ابزار مشابهی برای فشار بر محصولات فولادی روسیه نیز استفاده شود. برخی از ظرفیت‌های فولادسازی در اتحادیه اروپا در واقع تنها به لطف مواد اولیه روسیه می‌توانند وجود داشته باشند، بنابراین این موضوع بسیار حساس است.

در اواخر ماه می، اتحادیه اروپا موافقت کرد که از اول جولای ۲۰۲۴ عوارض بیشتری بر غلات و سایر محصولات کشاورزی روسیه و بلاروس اعمال کند. به ویژه، این عوارض ۹۵ یورو در هر تن برای غلات و ۵۰ درصد ارزش آنها برای دانه‌های روغنی خواهد بود. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ واردات محصولات معدنی و فلزی از روسیه را در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۹.۵ درصد کاهش داد و به ۴.۸ میلیون تن رسید. محصولات نیمه تمام سهم عمده‌ای از واردات را به خود اختصاص داده ۶۹.۴ ٪ از کل عرضه بوده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده