تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۴۳۹۳۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

شرکت فولاد زاگرس ایوان ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارن استان ایلام گفت: پروژه شرکت فولاد زاگرس ایوان با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، رضا محمدرحیمی روز چهارشنبه با اشاره به اینکه این واحد تولیدی قرار است خوراک مورد نیاز دیگر کارخانه‌ها مثل کارخانه «نورد ایوان غرب» را فراهم کند، اظهار کرد: عملیات اجرایی فولاد زاگرس توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال ۹۲ آغاز شد.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی پروژه شرکت فولاد زاگرس ایوان ۸۶ درصد بود که تا اردیبهشت‌ماه سال جاری این میزان به ۹۶ درصد رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام میزان افزایش پیشرفت فیزیکی این پروژه را در دولت سیزدهم ۱۰ درصد عنوان کرد و یادآور شد: با ارتقا پیشرفت فیزیکی طرح و رفع مشکلات زیرساختی و تامین برق مورد نیاز کارخانه این پروژه در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

محمدرحیمی ادامه داد: واحد ذوب که در این مجموعه در حال احداث بوده قرار است که شمش فولادی که مورد مصرف کارخانه‌های نورد را تولید کند.

وی خاطرنشان کرد: نصب تمام سیستم‌های مختلف کارخانه از قبیل تجهیزات برقی، مکانیکی و نوردی توسط مهندسان و متخصصین داخلی انجام شده است.

به گفته محمدرحیمی تعداد ۱۵۰ نفر را به صورت مستقیم و در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند.

شهرستان ایوان با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری ایلام واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ایلام

عناوین برگزیده