تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۴۴۰۱۴
سرویس خبر : محیط زیست

عملکرد شرکت هیمکو در حوزه محیط زیست

‌می‌متالز - اقدامات مهم شرکت مدیریت بین‌المللی همراه، جاده، ریل، دریا (هیمکو) در تکمیل نقش خود در حفاظت محیط زیست را در زیر بخوانید.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت بین‌المللی همراه، جاده، ریل، دریا (هیمکو)، این شرکت در راستای اجرای کلان طرح «معدن ریل بندر»، طی یک قرارداد BOT بلندمدت ۳۳ ساله، در شرف شروع ساخت یک پروژه کاملا محیط‌زیستی پایانه مکانیزه ریلی مواد فله معدنی در غرب بندر شهید رجایی است. با توجه به تاثیرات بسیار مثبت این رویداد در انتقال بار از جاده به ریل و کاهش آلاینده‌های تولیدشده، کاهش صدمات وارده به محیط زیست، کاهش آسیب به زیرساخت‌ها، کاهش تصادفات می‌توان این پروژه را یک پروژه کاملا معدنی دانست.

در همین راستا شرکت مدیریت بین‌المللی همراه، جاده، ریل، دریا (هیمکو) در تکمیل نقش خود در حفاظت محیط زیست اقدامات مهمی مانند کاشت ۸۰۰ اصله درخت حرا در نوار ساحلی غرب بندر شهید رجایی، کاشت ۱۴۰۳ اصله نهال ثمرده به مناسبت روز درخت‌کاری، پاک‌سازی و تفکیک زباله‌های نوار ساحلی پروژه هیمکو به مناسبت روز جهانی محیط زیست انجام داده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

کاشت ۸۰۰ اصله درخت حرا در نوار ساحلی غرب بندر شهید رجایی:

این اقدام که در فصل زمستان سال ۱۴۰۲ و به صورت خودجوش توسط این شرکت انجام شده است می‌تواند تاثیرات مثبتی در حفظ محیط زیست دریایی منطقه رقم بزند. حفظ خاک و کنترل فرسایش، ارتقا زیستگاه بومی، جذب co۲ و اکسیژن زایی، محافظت از ساحل در برابر طوفان‌ها و سیلاب و تنظیم دما و رطوبت از جمله مزایای کاشت این درختان در نوار ساحلی می‌باشد.

کاشت ۱۴۰۳ اصله نهال ثمرده به مناسبت روز درخت‌کاری: 

بر اساس ماده ۱۵ قانون هوای پاک، شهرک‌ها، مراکز و واحد‌های صنعتی و تولیدی جدیدالاحداث مکلفند برحسب اقلیم، حداقل ده درصد (۱۰%) از فضای تخصیص داده شده جهت احداث واحد مربوطه را به ایجاد فضای سبز مشجر و غرس درختان مناسب منطقه اختصاص دهند. بر همین اساس شرکت هیمکو با هدف مدیریت آب و خاک، ارتقاء زیبایی محیط، کاهش تأثیرات ناشی از تغییرات اقلیمی و کنترل آلودگی هوا بر آن شد تا به غرس ۱۴۰۳ اصله نهال ثمرده در منطقه بپردازد.

پاک‌سازی و تفکیک زباله‌های نوار ساحلی پروژه هیمکو به مناسبت روز جهانی محیط زیست:

به مناسبت روز جهانی محیط زیست و در راستای انجام تعهدات زیست‌محیطی شرکت هیمکو در روز ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ برنامه پاکسازی و تفکیک زباله‌های نوار ساحلی پروژه با حضور کلیه پرسنل سایت بندرعباس شرکت هیمکو و پرسنل محترم ناظر و پیمانکار این شرکت انجام شد.

این اقدام علاوه بر حفظ زیبایی و تمیزی محیط باعث کاهش آلودگی و آسیب به جانوران و گیاهان، حفظ منابع طبیعی و اکوسیستم‌های ساحلی، ایجاد ارتباط و همبستگی اجتماعی و آموزش و آگاهی کارکنان می‌شود که با توجه به استقبال کارکنان تصمیم بر آن شد تا به صورت فصلی یا ماهانه این اقدام به صورت نمادین و در راستای تبیین اهمیت حفظ محیط زیست به ویژه محیط زیست دریایی انجام گردد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده