تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۴۴۷۱۳
سرویس خبر : محیط زیست

محیط زیست ۳ واحد معدنی آلوده‌کننده رودخانه هراز را تعطیل کرد

‌می‌متالز - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل، از تعطیلی ۳ واحد معدنی آلوده کننده رودخانه هراز و نادیده گرفتن ملاحظات زیست محیطی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی محمد دعاگو گفت: این تعداد واحد معدنی درچند روز گذشته و بر اساس پایش‌های زیاد از نحوه فعالیت آنها توسط اداره حفاظت محیط زیست آمل پلمب شد.

وی افزود: متاسفانه هدایت گرد و خاک و معلق شدن ریزگرد‌های ناشی از برداشت سنگ و واریزه‌های کوهی در قسمت‌هایی از جاده هراز سبب کاهش میزان دید رانندگان در این جاده شده و از سویی دیگر سبب آلودگی بیش از حد رودخانه هراز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل ادامه داد: فعالیت دوباره واحد‌های متخلف معدنی پس از انجام و رعایت ملاحظات زیست محیطی و اخذ تعهد محضری به صورت موقت بازگشایی و پس از آن بازدید‌های هفتگی نیز از آنها صورت خواهند شد.

دعاگو، به فعالیت بیش از ۳۰ واحد معدن تولید شن و ماسه از کوه‌های اطراف آمل در جاده هراز اشاره کرد و یادآورشد: این واحد‌ها بیش از ۶۰ درصد تولید ماسه و مصالح ساختمانی و طرح‌های عمرانی مازندران را تامین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان واحد‌های متخلف برداشت کننده معادن کوهی در جاده هراز، نسبت به ورود پساب‌های غلیظ هدایت شده به سمت رودخانه هراز و غلظت بالای ریزگرده‌های در برخی نقاط جاده هراز اقدام کردند، سبب تعطیلی و پلمب این واحد‌ها شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده