تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۴۴۱۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران:

فولاژ ۱۷۰ کیلوگرم از آلیاژ مورد نیاز هر خودروی ایرانی را تامین می‌کند

‌می‌متالز - مهندس محمد کمال‌زاده در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در خصوص کیفیت خودرو گفت: فولاژ ۴۷۷ گرید فولاد‌های خاص در ۲۰ هزار کد مقطع گرید تولید می‌کند که در نوع خود کم نظیر است.

به گزارش می‌متالز، وی گفت: فولاد آلیاژی ایران تامین‌کننده نیاز صنایع استراتژیک کشور است، این شرکت بالغ بر ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلوگرم آلیاژ مورد نیاز هر خودروی ایرانی را تامین می‌کند و توجه به تکنولوژی و پایداری کیفیت دو عامل مهم در استمرار همکاری خودروسازان با فولاژ بوده که کشور را نیز از واردات این محصول بی نیاز کرده‌ایم.

وی افزود: صنایع خودروسازی کشور در توسعه رشد خوبی را داشته‌اند، هم‌راستا با این امر فولاژ نیز توسعه را در دستور کار قرار داده و پروژه‌های جدید را در کنار فولاد آلیاژی قدیم ایجاد کرده است، پروژه فولادسازی ۲ و تولید ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تن و خط تولیدی وایر با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این پروژه‌های است.

نگاه حاکمیتی و قانون‌گذاری به صنعت خودرو باید تغییر کند/ خودروی گران تولید شود

کمال‌زاده گفت: کیفیت در خودرو بحث گسترده‌ای است، اینکه تمام عوامل شرکت کننده در تولید خودرو دارای کیفیت باشند منجر به تولید خودروی با کیفیت می‌شود.

وی بیان کرد: ما باید صنعت خودروسازی را همگام با صنعت خودروسازی دنیا توسعه دهیم. طی ۶ سال اخیر انقلابی را در صنعت خودروسازی چین شاهدیم، در کشور چین توسعه متوازن است، از پایین دست صنعت خودروسازی مانند قطعه سازی، تولید دیفرانسیل و .. توسعه آغاز می‌شود تا به مونتاژ برسد.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: ما خیلی روی خودروی ارزان قیمت تمرکز داریم باید اشل‌های مختلف تولید خودرو را داشته باشیم و سطح کیفیت در هر خودرو متناسب با قیمت خودرو باشد. سالانه چندین میلیارد تومان واردات خودرو داریم، نگاه و استراتژی باید در این زمینه تغییر کند تا عدد واردات، صرف تولید خودرو شود.

وی افزود: فولاد آلیاژی امکان رقابت با فولاد‌های دنیا را دارد و برند ما تا قبل از تحریم‌ها برند شناخته شده در بازار اروپا بود و توانستیم به کیفیت اعلا برسیم.

وی در پایان گفت: نگاه حاکمیتی به خودرو باید اصلاح شود، باید بخش خصوصی اجازه کار در خودروسازی را داشته باشد، باید خودروی گران تولید شود، صنعت خودرو می‌تواند صد‌ها صنعت را توسعه دهد و منجر به رشد اقتصادی شود.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین