تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۴۴۲۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
خبر خوش برای سهامداران شرکت تولید تجهیزات سنگین

سوددهی هپکو در پی توقف زیان‌دهی ۱۵ ساله

‌می‌متالز - شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو (سهامی عام) که در بورس اوراق بهادار با نماد «تپکو» شناخته می‌شود، در اطلاعیه‌ای خطاب به سهامداران خود از تحقق سوددهی در این شرکت پس از ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بررسی روند عملکرد چند ساله اخیر این شرکت، نشان‌دهنده رشد ۴۲ درصدی درآمد عملیاتی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ و جهش ۱۶۹ درصدی سود ناخالص، صعود ۱۳۲ درصدی سود عملیاتی و افزایش ۱۰۸ درصدی سود خالص در مدت‌زمان مشابه است.

این توفیقات در حالی است که زیان خالص ۱۴۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ هپکو، جای خود را به سود خالص ۱۲ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲ داده است.

همچنین زیان عملیاتی ۱۲۰ میلیارد تومانی هپکو در سال ۱۴۰۱ نیز به سود عملیاتی ۳۸ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲ تبدیل شده است؛ بنابراین گزارش، تثبیت روند افزایش کمی و کیفی تولید و عرضه، جلب اعتماد مشتریان، انعقاد قرارداد‌های فروش انواع ماشین‌آلات تولیدی و رشد جذب نقدینگی از محل فروش، احیای تولید برخی محصولات دچار توقف تولید و توسعه و تنوع‌بخشی به سبد محصولات، ازجمله عوامل کسب این دستاورد‌های بزرگ بوده که در سال ۱۴۰۲ رقم خورده و نویدبخش ثمرات بیش‌تر و بزرگ‌تری برای تمامی ذینفعان این مجموعه است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده