تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۴۴۵۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع مطرح شد؛

بهره‌برداری از ورق ۳ میلیون تنی "کگل" در ۱۲ ماه آینده/ گل‌گهر به سمت هلدینگ شدن پیش می‌رود

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در روز جاری (چهارشنبه ۰۶ تیرماه ۱۴۰۳) با حضور سهامداران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس این گزارش، ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت در این مجمع اظهار کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با داشتن ۳۵ هزار شاغل در منطقه گل‌گهر و هیات مدیره و سهامداران خوب توانست نقش به سزایی در توسعه کشور داشته باشد. ما در کنسانتره ۲۳ درصد از کنسانتره کشور را تولید می‌کنیم. این شرکت جایگاه نخست کشور را را به خود اختصاص داده است. گل‌گهر با ۱۱.۵ میلیون تن کنسانتره در سال ۱۴۰۲، و افزایش ۱۳ درصدی رشد مواجه بوده است.

وی افزود: در گندله‌سازی ۲۳ درصد گندله کشور توسط گل‌گهر تامین می‌شود و در این بخش نیز جایگاه نخست را دارد. این واحد رشد ۲۲ درصدی را ثبت کرد. در آهن اسفنجی و شرکت‌های زیرمجموعه با ۳.۹ میلیون تن جایگاه دوم کشور را دارد که با رشد ۳ درصدی تولید آهن اسفنجی و ۸۲۳ هزار تن شمش فولاد کشور جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.

عتیقی بیان کرد: معدنکاری از اهدف گل‌گهر است که در باطله‌برداری ۸۲ میلیون تن، استخراج سنگ ۱۱ میلیون تن و رشد ۱۵ درصدی را ثبت کرده است. ارزش افزایش تولید گل‌گهر با رکورد‌های کیفی و پایداری تولید همراه بود که به ۲۰ رکورد کیفی رسید و این نشان‌دهنده تولید صیانتی است.

مدیرعامل "کگل" ادامه داد: ۶ محور توسعه داریم. توسعه اکتشافات؛ یکی از تحقیق‌های اکتشافی کشور به گل‌گهر واگذار شده که تاثیر اکتشافات در سه یا چهارسال آینده در این منطقه دیده می‌شود. 

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره فولاد را داریم. یک ورق ۳ میلیون تنی هاتشات که در نوع خود بینظیر است که در ۱۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل گل‌گهر در این باره خاطرنشان کرد: در بخش تنوع‌بخشی به کسب‌وکار، موضوع مس، آنتیموان، طلای سیاه جنگل پروانه آن را دریافت کردیم و در سولفات آمونیوم نقش کلیدی داشتیم. در توسعه عملیات معدنکاری نقش بسزایی ایفا کردیم. در واقع به روزترین ناوگان حمل‌ونقل کشور چه از باب بومی‌سازی و چه از باب تراک بالای ۱۰۰ تن و نوسازی ناوگان در یکسال اخیر را انجام دادیم. در توسعه و زیرساخت‌های انرژی آب، برق و گاز شاید معدود معادنی باشیم که اگر قطعی گاز داشته باشیم از خط دوم می‌توانیم رفع موانع منطقه گل‌گهر را تضمین کنیم. توسعه زیرساخت مدیریتی، حسابداری شرکت‌ها و حاکمیت شرکتی با توجه به نقش هلدینگی گل‌گهر پیگیری می‌شود.

در بخش فروش، گل‌گهر با تناژ ۱۴۳۰۰ هزار تن و رشد ۸ درصدی را پشت سر گذاشت. فروش داخلی ۹۵ درصد از محصولات را پوشش می‌دهد.

تناژ فروش داخلی رشد ۱۸ درصدی ثبت کرده است. این نشان‌دهنده این است که قیمت گندله نسبت به سال‌های گذشته در حال افزایش است و پیش‌بینی ما این است که با توجه به توازن سیستم گندله و احیا بتوانیم قیمت بهتری را روی گندله حاکم کنیم.

درآمد‌های شرکت اصلی حدود ۹۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ محقق شد که ۵۵ درصد رشد را ثبت کرده است. سود ناخالص ۱۹ میلیارد تومان و رشد ۱۱ درصدی، سود خالص ۱۸ میلیارد تومان و رشد ۹ درصدی را به ثبت رساند.

۱۰۱ هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشتیم که نشان‌دهنده ۵۱ درصد از سود نسبت به سال گذشته است. در سود ناخالص ۳۲ هزار میلیارد تومان و رشد ۴۲ درصدی، سود خالص تلفیقی ۲۲ هزار میلیارد تومان و رشد ۱۹ درصدی را محقق کرده است. 

در دارایی‌های غیرجاری شرکت از ۴۱ هزار به ۶۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. دارایی‌های جاری از ۴۴ هزار میلیارد تومان به ۵۸ هزار میلیارد تومان و جمع دارایی‌ها از ۸۶ هزار میلیارد تومان به ۱۲۲ هزار میلیارد تومان رسید که رشد ۳۶ درصدی داشته است. 

دارایی‌های غیرجاری تلفیقی از ۸۹ به ۱۳۴ هزار میلیارد تومان و رشد ۴۹ درصدی، دارایی‌های جاری از ۴۳ به ۷۵ هزار میلیارد تومان و جمع دارایی‌ها نیز رشد ۶۴ درصدی را ثبت کرده است. این نشان‌دهنده این است که تمامی سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به نحوه احسن جلو رفته است. 

همان طور که می‌دانید شرکت گل‌گهر به سمت هلدینگ شدن پیش می‌رود، شرکت گهرزمین پروژه IPCC که پایداری تولید، کم شدن هزینه‌های بهره‌برداری را به دنبال دارد. همچنین دو خط آهن اسفنجی را با پیشرفت ۶۰ درصد فیزیکی را در دست اقدام دارد. 

شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر نیز از افتخارات گل‌گهر یعنی مجمع عمومی عادی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در روز جاری با حضور سهامداران در حال برگزاری است. را در دستور کار دارد و ظرف ۱۲ ماه آینده امیدواریم به محصول برسد. واحد مگامدول ۳ میلیون تنی آهن اسفنجی به نام طوبی به بهره‌برداری رسیده است.

شرکت جهان فولاد سیرجان که بیش از ۵۱ درصد متعلق به گل‌گهر است، احیای ۲ آن به بهره‌برداری رسیده و واحد مگامدول آن نیز درآبان‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شرکت گهر انرژی در واحد اول به بهره‌برداری رسیده است. در واقع حوزه مدیریت گهر انرژی این است که ماموریت تامین آب را توسط خلیج فارس، گاز را توسط دو خط و برق را انجام داده است.

لازم به ذکر است، در پایان مجمع، به ازای هر سهم "کگل" ۳۸ تومان سود تخصیص داده شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده