تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۳۴۴۰۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» در گفتگو با «می‌متالز» عنوان کرد:

سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی تجلی خواهد بود

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور ۹۴.۱۴ درصد سهامداران روز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار شد؛ در این مجمع، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، صورت‌های مالی شرکت را به تصویب رساند و به ازای هر سهم، معادل ۸۰ ریال (۸ تومان) معادل ۱۰۰ درصد، سود تقسیم کرد. همچنین روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی این شرکت، برای سال ۱۴۰۳ انتخاب شد. ۲۰۰ میلیون تومان نیز بابت هزینه مسوولیت‌های اجتماعی این شرکت به تصویب رسید.

به گزارش می‌متالز، «مرتضی علی‌اکبری» مدیرعامل شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» در گفتگو با «می‌متالز» عنوان کرد: طبق اساسنامه شرکت‌های هلدینگ و سرمایه‌گذاری و نهاد‌های مالی، سود حاصل از خرید و فروش سهم تا رسیدن به ۵۰ درصد از سرمایه، قابل تقسیم نیست و پس از رسیدن به این میزان تبدیل به سرمایه می‌شود. میزان سود سال جاری ما ۶۷۱ میلیارد تومان بود که بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان آن از محل خرید و فروش سهام به‌دست آمده و به حساب ذخیره منقل شد و ۹۲ میلیارد تومان باقیمانده سود برای ذخیره کاهش ارزش در نظر گرفته شد.

سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی تجلی خواهد بود

علی‌اکبری در ادامه توضیح داد: میزان سود ناشی از خرید و فروش سهام ما در ۶ ماه اخیر با توجه به نوسانات بورس از ۱۴۰ مثبت تا ۹۲ میلیارد تومان منفی متغیر بوده است. در شرایط تورم بالای ۴۰ درصدی کشور، نمی‌توان یک هفته ذخیره بگیریم و هفته بعد آن را به درآمد تبدیل کنیم. ما تابع استاندارد‌های حسابداری هستیم، اما در شرایط تورمی کشور این مشکلات وجود دارد؛ بنابراین بر اساس گفته نماینده بورس، ۹۲ میلیارد تومان را ذخیره و مابقی آن را تقسیم کردیم. نظر به اینکه افزایش سرمایه در اواخر سال انجام خواهد شد طبق مقررات ما ملزم به پرداخت ۴ ماهه سود به اشخاص حقیقی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که سال ۱۴۰۳ یکی از بهترین سال‌های کاری ما با بهره‌برداری از پروژه کلاف سرمد خواهد بود، گفت: با تامین به‌موقع نقدینگی دو پروژه فولاد سرمد و پروژه کنسانتره فولاد شرق خراسان تا پایان سال‌جاری این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید. بهترین پروژه‌های فولاد سرمد در اواخر سال ۱۴۰۳ و اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند که از این بابت سود قابل ملاحظه‌ای برای شرکت «تجلی» به همراه خواهد داشت.

سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی تجلی خواهد بود

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در پایان ضمن تشکر از شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) و معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل)، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها در افزایش سرمایه و در برخی امور کمک‌های مشاوره‌ای به ما داده‌اند و اطمینان داریم این حمایت‌ها از سوی آنها ادامه‌دار خواهد بود.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد؛ پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی تجلی خواهد بود

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده