تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۳۴۴۰۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل فولاد شرق خراسان در گفتگو با «می‌متالز» عنوان کرد:

کنسانتره فولاد شرق خراسان تا پایان سال به مرحله تست سرد می‌رسد

‌می‌متالز - پروژه کنسانتره فولاد شرق خراسان که سهامداران اصلی آن، شرکت «فولاد خراسان» و «تجلی توسعه معادن و فلزات» هستند، چند سالی است که راه‌اندازی آن به تعویق افتاده، اما با حمایت سهامداران مقرر شده که این پروژه تا انتهای سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش می‌متالز، «سیدمحمد رضوی» مدیرعامل شرکت فولاد شرق خراسان در گفتگو با «می‌متالز» درباره پروژه در دست اقدام این شرکت عنوان کرد: متاسفانه چند سال از شروع پروژه فولاد شرق خراسان با نام پیشین «تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان» گذشته و این پروژه به دلایل مختلف تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است. شرکت «فولاد خراسان» و «تجلی توسعه معادن و فلزات» سهامداران عمده این پروژه هستند که با حمایت، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی تیم اجرایی این مجموعه، مقرر شد پروژه طی ۲۱ ماه به بهره‌برداری برسد که ۱۵ ماه آن زمان ساخت و ۶ ماه به مراحل تست سرد و گرم و مرحله بهره‌برداری اختصاص داده خواهد شد.

رضوی در ادامه خاطرنشان کرد: الحاقیه قرارداد این پروژه در شهریورماه سال گذشته منعقد و عملیات اجرایی آن به صورت رسمی در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد. پیشرفت واقعی این پروژه طی سال‌های گذشته حدود ۱۷ درصد بوده که تا آخر اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به حدود ۴۰ درصد رسیده که افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است. همچنین تمام تجهیزات اصلی کارخانه از بالمیل‌ها، سگ‌میل‌ها و سنگ‌شکن و ... خریداری و ساخت شده‌اند.

وی همچنین درباره پیمانکاران این پروژه عنوان کرد: پیمانکاران این پروژه به صورت مشارکتی «ایریتک» و «کیسون» هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد شرق خراسان با اشاره به این موضوع که در حال حاضر با حمایت مالی که از سال گذشته داشتیم پروژه در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: بر اساس قولی که به سهامداران داده‌ایم این پروژه را تا پایان سال جاری (بهمن تا اسفند ۱۴۰۳) به مرحله تست سرد خواهیم رساند.

رضوی ادامه داد: بدون شک، سال آینده در مرحله بهره‌برداری از این پروژه خواهیم بود و از هم‌اکنون فرآیند جذب نیروی انسانی از طریق یکی از دانشگاه‌ها هماهنگ شده است. در زمینه جذب نیروی انسانی نیز افزون بر ۸۰ درصد از نیروی بومی استفاده خواهیم کرد.

کنسانتره فولاد شرق خراسان تا پایان سال به مرحله تست سرد می‌رسد

افزایش سرمایه خواهیم داشت

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که به چه میزان افزایش سرمایه انجام داده‌اید، تصریح کرد: در مجمع امسال سرمایه شرکت از ۱۵۰۰۰ به ۴۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی سهامداران انجام پذیرفته است. به‌ علاوه برنامه افزایش سرمایه حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بانکی یا اوراق برای انتهای پروژه خواهیم داشت.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد؛ پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده