تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۰۲
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۵۰۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهامداران «تجلی» در سه ماه اخیر چقدر سود کردند؟ / «تجلی» ۳۴% مثبت، شاخص کل ۵,۵% منفی

‌می‌متالز - سهام «تجلی» برای نخستین بار در تاریخ دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در بازار دوم فرابورس بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت به صورت حراج و با قیمت ۱,۰۰۲ ریال گشایش یافت. در مدت ۲۸ ماه که از ورودش به بازار سرمایه گذشته ۱۷۰ درصد رشد کرده و به محدوده ۲۷۰ تومان نزدیک شده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت «تجلی توسعه معادن و فلزات» در تاریخ ۱۶ اسفندماه سال ۱۴۰۲ با قیمت پایانی ۲۴۸ تومان متوقف شد و بیستم اسفندماه مجمع فوق‌العاده به منظور افزایش سرمایه برگزار کرد و از محل مطالبات و آورده نقدی معادل ۲,۴ همت بر سرمایه خود افزود و پس از ثبت افزایش سرمایه حدود ۳۹ درصدی در پایانی‌ترین روز معاملاتی از سال گذشته با قیمت ۲۰۸ تومان بازگشایی شد و همان روز تا ۲۱۷ تومان نوسان کرد.

در روز‌های ابتدایی سال جاری روند صعودی سهام «تجلی» با قدرت بیشتری ادامه یافت. به طوری که در عمده روز‌های معاملاتی نیمه اول فروردین‌ماه خریداران برایش صف کشیده بودند. تقاضای بالا در نماد «تجلی» موجب شد تا به سرعت و فقط در عرض ۶ روز معاملاتی بخش قابل توجهی از افت قیمت ناشی از اعمال افزایش سرمایه آن جبران شده و تا ۲۶۳ تومان پیشروی کند.

در ادامه جو عمومی بازار کمی بر این سهم اثرگذار بود و تا هفته اول خردادماه به محدوده ۲۱۱ تومان برگشت، اما بعد از آن یک‌بار دیگر با اقبال چشمگیری همراه شد و روند قیمتی آن با شیب نسبتا تندی صعودی شد و در هفته اول تیرماه یکبار دیگر رکورد سقف قیمتی خود را شکست و این بار تا محدوده ۲۷۰ تومان پیشروی کرد.

از ۲۸ اسفند که سهم از مجمع برگشت تا هفته اول تیرماه حدود ۳۰ درصد صعود کرد. این بازدهی بدون در نظر گرفتن سود مجمع «تجلی» است. «تجلی» که در دوره ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰,۸ تومان سود برای هر سهم محقق کرده بود ۷۴ درصد از این مبلغ معادل ۸ تومان را در مجمع عمومی عادی سالیانه‌اش که در تاریخ ۲۷ خردادماه برگزار شد، بین سهامدارانش توزیع کرد.

با در نظر گرفتن سود مجمع، بازدهی که سهامداران از ۲۸ اسفند تاکنون از «تجلی» گرفته‌اند حدود ۳۴ درصد است. این در حالی است که شاخص کل در همین مدت حدود ۵,۵ درصد ریخته و از ارتفاع ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار واحد به محدوده ۲,۰۷۵ هزار واحد افول کرده است.

امروز «تجلی» معاملات خود را پرتقاضا آغاز کرده و در محدوده ۲۵۸ تومان ۵,۸ درصد مثبت و در چند قدمی صف خرید داد‌و‌ستد می‌شود.

با توجه به تصمیماتی که در مجمع عمومی فوق‌العاده‌‌ی «تجلی» که در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ برگزار کرد افزایش سرمایه از ۶,۲ همت به ۸,۶ همت تصویب شد و بر این اساس تعداد ۲۲ میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۵۳ سهم «تجلی» آماده پذیره‌نویسی شد که بخش زیادی از آن تاکنون پذیره‌نویسی شد و ۱ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۹۴۷ سهم از آن باقی ماند. شرکت مجددا این تعداد از سهام باقی مانده را مورد پذیره‌نویسی عمومی قرار داد و مهلت آن از ۱۰ تیر تا ۲۴ تیرماه تعیین شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده