تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۴۶۶۰
سرویس خبر : انرژی

سهم آب صنعت در افق ۱۴۲۰ به ۷.۸ میلیارد مترمکعب می‏‏‌رسد

سهم آب صنعت در افق ۱۴۲۰ به ۷.۸ میلیارد مترمکعب می‏‏‌رسد
‌می‌متالز - سخنگوی صنعت آب کشور گفت: مطابق با نتایج نقشه راه آب کشور در افق ۱۴۲۰ در مقایسه با شرایط فعلی، حجم آب شرب و بهداشت از ۹ میلیارد مترمکعب به ۱۳.۵ میلیارد مترمکعب، حجم آب صنعت از ۳.۷ میلیارد مترمکعب به ۷.۸ میلیارد مترمکعب و حجم آب کشاورزی مطابق با سند دانش‌بنیان امنیت غذایی از ۸۲ میلیارد مترمکعب به ۵۱.۵ میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، عیسی بزرگ زاده با بیان اینکه نقشه راه آب، نقشه رفع ناترازی‌های آب است، افزود: نقشه راه آب، نقشه‌ای است که تضمین می‌کند محدودیت آب در آینده تبدیل به گلوگاه توسعه نشود.

این نقشه معین می‌کند در هر یک از زیربخش‌های تامین و مصرف در چه وضعیتی قرار داریم، در این راه به کجا خواهیم رسید و گام‌های میانی مسیر چه هستند. وی در ادامه گفت: کاهش نسبت مصارف به منابع آب تجدیدپذیر از میزان ۹۰‌درصد به ۶۵‌درصد و همچنین افزایش سهم محیط‌زیست از ۱۰.۷میلیارد مترمکعب در سال به حدود سه‌برابر، از جمله نتایج و رویکرد‌های قابل‌توجه نقشه راه آب است.

سخنگوی صنعت آب کشور تصریح کرد: مطابق با نتایج نقشه راه آب کشور در افق ۱۴۲۰ در مقایسه با شرایط فعلی، حجم آب شرب و بهداشت از ۹میلیارد مترمکعب به ۱۳.۵میلیارد مترمکعب، حجم آب صنعت از ۳.۷میلیارد مترمکعب به ۷.۸میلیارد مترمکعب و حجم آب کشاورزی مطابق با سند دانش‌بنیان امنیت غذایی از ۸۲میلیارد مترمکعب به ۵۱.۵ میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

وی اضافه کرد: براساس این نقشه در افق ۱۴۲۰، در مجموع نیاز آبی بیش از ۵۰میلیون شغل در بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی تامین می‌شود. در افق نقشه راه آب نسبت به وضعیت موجود، حجم اقتصاد می‌تواند در بخش خدمات ۲.۶برابر، در بخش صنعت ۲.۲برابر و در بخش کشاورزی ۱.۷برابر شود. همچنین، نیاز آب بخش صنعت به میزان ۴۵‌درصد از طریق منابع آب متعارف و ۵۵‌درصد از طریق منابع آبی نامتعارف شامل آب دریا و پساب تامین خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده