تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۰۸
بازدید: ۴
کد خبر: ۳۴۴۶۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تمدید ابهامات در بورس

‌می‌متالز - بورس در حالی هفته دوم تیرماه را آغاز کرد که دامنه‌نوسان بعد از حدود یک ماه محدودیت مثبت و منفی۶ شد، از طرفی با کشیده‌شدن انتخابات به دور دوم ابهامات در بازار سرمایه باقی‌ماند. برخی از تحلیلگران احتمال یک هفته محتاط دیگر را در بورس می‌دهند و برخی نیز معتقدند بازار هفته متعادل، اما رو به مثبتی را پیش‌رو خواهد داشت.

بورس بر مدار احتیاط

به گزارش‌ی متالز، مهدی دلبری، تحلیلگر بازار سرمایه نیز اظهار کرد: با توجه به آمار پایین مشارکت‌کنندگان در دور اول و اینکه هیچ کاندیدایی نتوانست اکثریت آرا را به‌دست آورد و باید شاهد دور دوم انتخابات باشیم، احتمالا بازار سهام نیز رفتار محتاط‌تری خواهد داشت. در کنار آن همزمان فصل مجامع را نیز داریم که می‌تواند روی تک‌سهم‌ها و تک‌صنایع تاثیرگذار باشد. بازگشایی دامنه‌نوسان روند معاملات را مقداری واقعی‌تر می‌کند. به هر حال در دامنه ۲‌درصد نوسانات خیلی واقعی نبود و اکثریت سهام صف خرید یا صف‌فروش می‌شدند. در حال‌حاضر یکی از دو گزینه احتمالی ریاست‌جمهوری آقای جلیلی است و شعار‌ها و رفتار ایشان در گذشته نشان‌داده که بازار سرمایه اولویتی برای وی نداشته و در صورت انتخاب، احتمالا دوره سختی را پیش‌رو خواهیم‌داشت، ولی امیدوارم فعالان بازار تلاش کنند جفایی که در این چند سال به صنایع شد را بازگو کنند تا سیاستگذاری اقتصادی و ریل مسیر پیشرفت کشور منصفانه‌تر دنبال شود.

تداوم مثبت‌های متعادل

مریم محبی، تحلیلگر بازار سرمایه، اما روند مثبت تری برای بورس این هفته متصور است. او در این‌باره گفت: چهارشنبه هفته گذشته روند مثبتی را در بازار سرمایه دیدیم، بازاری که حدود دو هفته متوالی بی‌رمق و کم‌تحرک بود روز چهارشنبه با مثبت‌های خوب و مخصوصا مثبت‌های صندوق‌ها مواجه شد که به بازار جان تازه‌ای داد. یکی از دلایل عمده این اتفاق حمایت‌های کلامی نامزد‌های ریاست‌جمهوری از بازار سرمایه بود. وی ادامه‌داد: به‌رغم اینکه برنامه مشخصی را از نامزد‌ها برای حمایت از بازار سرمایه ندیدیم، اما در تمامی صحبت‌های آنها مشخص است که بازار سرمایه یکی از بازار‌های مهم است و به‌نظر می‌رسد که تقریبا در راس جامعه هم به این نتیجه رسیدند که بازار سرمایه نیازمند احیاست، بنابراین همزمان با افزایش قیمت دلار بازار آزاد و افزایش دلار در سامانه نیما و کاهش نرخ اخزا در محدوده‌های ۳۱ درصد به‌نظر می‌رسد تعدیل نرخ بهره بانکی و نرخ بازار‌های با بازدهی بدون‌ریسک را شاهدیم و بازار سرمایه نیز روند مثبتی به خود گرفت.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد