تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۴۷۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جایگاه "ومعادن" در بازار سرمایه‌گذاری‌های بورسی و غیربورسی؛

بخوانیم از عملکرد "ومعادن" در خرداد ماه و مقایسه با شرکت‌های هم‌گروه

‌می‌متالز - شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه ۳۰ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار ۹۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان، گزارش عملکرد ماهانه خود را منتشر کرد. در خردادماه، بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت به ۲۱ هزار و ۵۶ میلیارد تومان رسید که نسبت به اردیبهشت ۱۶ درصد افزایش داشته است. جمع بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت به ۳۳ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان رسید که ۹ درصد رشد نشان می‌دهد. ارزش بازار پرتفوی بورسی "ومعادن" نیز به ۱۴۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت. این شرکت در مقایسه با هم‌گروه‌های خود مانند "میدکو"، "تجلی" و "وغدیر"، عملکرد قابل توجهی داشته است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، با سرمایه ثبت شده ۳۰ هزار میلیارد تومانی و ارزش بازاری بالغ بر ۹۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومانی؛ آخرین گزارش عملکرد ماهانه خود را در سامانه کدال منتشر کرده است.

بخوانیم از عملکرد
"ومعادن" در این ماه توانسته بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های خود را به سطح ۲۱ هزار و ۵۶ میلیارد تومان افزایش دهد که نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری رشدی ۱۶ درصدی به حساب می‌آید. همچنین سرمایه گذاری‌های غیربورسی آن نیز با رشد ۱۷ میلیارد تومانی، ۱۲ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

گفتنی است جمع بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در این ماه برابر با ۳۳ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با اردیبهشت‌ماه، ۹ درصد افزایش داشته است. 

در نهایت گفتنی است ارزش بازار پرتفوی بورسی "ومعادن" برابر با ۱۴۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که علی‌رغم شرایط نه چندان مطلوب بازارسرمایه، تنها ۴.۶ همت کاهش داشت است.

بخوانیم از عملکرد
در این بخش به مقایسه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با هم‌گروه‌های خود در چهار مولفه «های تمام شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی»، «بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های غیربورسی»، «جمع بهای تمام شده سرمایه‌گذاری ها» و «ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های بورسی آنها پرداخته ایم.

سه شرکت "میدکو"، "تجلی" و "وغدیر" در این مقایسه قرار گرفته اند که بررسی آنها با یکدیگر، داده‌های خوبی را برایمان شفاف‌سازی می‌کند. برای نمونه، بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی "ومعادن" با بیش از ۲۱ همت؛ با اختلاف بسیار زیادی از همگروهی‌های خود جای گرفته است. 

در حوزه سرمایه‌گذاری‌های غیربورسی نیز "ومعادن" در جایگاه دوم پس از "میدکو" قرار گرفته؛ هرچند گفتنی است تمام بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) نزد ۱۲ شرکت غیربورسی است.

بخوانیم از عملکرد
در نهایت خواهیم پرداخت به تفکیک سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" نزد صنایع مختلف. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در ۱۳ صنعت به طور مستقیم؛ نزد ۵۹ شرکت بورسی و غیربورسی اقدام به سرمایه‌گذاری کرده است. هرچند وزن سرمایه‌گذاری‌های بورسی آن به مراتب بیشتر می‌باشد.

بخوانیم از عملکرد
دومین صنعتی که "ومعادن" بیشترین میزان سرمایه‌گذرای خود را در آن انجام داده است، مربوط به صنعت «فلزات اساسی» به ارزش ۲ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان بوده است که نزد ۱۳ شرکت که عمده آنها شرکت‌های غیربورسی هستند صورت گرفته است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده