تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۴۵۴۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات عنوان شد؛

سود ۴۳۰ میلیون دلاری «ومعادن» در سال ۱۴۰۲

سود ۴۳۰ میلیون دلاری «ومعادن» در سال ۱۴۰۲
‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ و در ساعت ۱۵، با حضور ۸۴.۵ درصدی سهامداران، اعضای هیات‌ مدیره، حسابرس و بازرس قانونی شرکت، در محل مجموعه فرهنگی ورزشی وزارت کار (سالن تلاش) تهران برگزار شده و تخصیص ۳۶ تومان سود به ازای هر سهم شرکت «ومعادن» مورد موافقت مجمع عمومی عادی سالیانه قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در این مجمع، عنوان کرد: ترکیب سهام‌داران «ومعادن» در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ را گروه فولاد مبارکه (۵۰.۴۵ درصد)، صندوق بیمه روستائیان و عشایر (۱۹.۳۷درصد)، شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین (۷.۷۵ درصد) و سایر سهام‌داران به میزان (۲۲.۴۳ درصد) تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل «ومعادن» بیان کرد: سود شرکت در سال ۱۴۰۲ برابر با ۴۳۰ میلیون دلار بوده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته، سود ۱.۱ میلیارد دلاری در افق ۱۴۰۶ برای «ومعادن» در نظر گرفته شده‌است.

وی افزود: در این بین سهم شرکت گهرزمین ۲۳۱، گل‌گهر ۲۲۸، چادرملو ۱۸۲، ملی صنایع مس ایران ۱۶۸، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر ۹۲، صبانور ۸۸، فولاد اقلید پارس ۳۴، تجلی توسعه معادن و فلزات ۲۸، آرتاویل ۲۷ و سایر شرکت‌ها ۱۰۸ میلیون دلار خواهد بود.

سعدمحمدی ضمن تشریح اقدامات و عملکرد شرکت طی ماه‌های گذشته و نیز وضعیت پروژه‌های در دست اقدام آن، مطرح کرد: در حال حاضر شرکت‌های گروه «ومعادن» در ۹۹ پروژه در حال اجرا و برنامه‌ریزی به ارزش ۱۳.۸۴ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده‌اند که سهم «ومعادن» از این میزان ۳.۵ میلیارد یورو، معادل ۱۵۰ هزار میلیارد تومان، می‌باشد.

وی افزود: سود خالص شرکت «ومعادن» از ۱۳.۸ همت در سال ۱۴۰۱ به ۱۷.۴۶ همت در سال ۱۴۰۲ رسیده که رشد ۲۷ درصدی داشته است. همچنین سود خالص گروه (تلفیقی) از ۱۶.۸ همت در سال ۱۴۰۱ به ۲۶.۲ همت در سال ۱۴۰۲ ارتقا یافته و با ۵۶ درصد رشد همراه بوده است.

سعدمحمدی در خصوص پروژه‌های پیشران در حال اجرای شرکت، اظهار داشت: احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی ۱.۶ میلیون تنی و ذوب و فولادسازی ۱ میلیون تنی در شرکت صنایع فولاد کردستان، احداث کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، احداث کارخانه گندله‌سازی صباامید غرب خاورمیانه با ظرفیت ۱ میلیون تن، بلوک دوم گازی سمنان با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات و احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی در شرکت‌های صنایع آهن و فولاد آرتاویل با ظرفیت ۱.۱ میلیون تن و فولاد اقلید پارس با ظرفیت ۱.۲ میلیون تن، اهم پروژه‌های «ومعادن» را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، پروژه بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان به عنوان نخستین طرح پیشران اقتصادی ظرف ۱۱ ماه در فروردین ماه سال جاری به بهره‌برداری رسیده است و هم‌اکنون طرح جدید ۳۶۰ مگاواتی بخار در این نیروگاه با هدف افزایش راندمان از ۳۵ درصد به ۵۴ درصد، رشد سوددهی و فروش برق تعریف شده است.

سعدمحمدی در خصوص سایر پروژه‌های «ومعادن» گفت: علاوه بر پروژه‌های پیشران، هم‌زمان راهبری و اجرای پروژه‌های دیگری را هم در برنامه داریم که از جمله می‌‎توان به احداث کارخانه کنسانتره مس با ظرفیت تولید سالیانه ۱۳۰ هزار تن در شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا، احداث کارخانه الکترود گرافیتی با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰ هزار تن در شرکت صنعت گستر سورنا، احداث کارخانه فروآلیاژ شیروان با ظرفیت تولید سالیانه ۴۰ هزار تن، احداث کارخانه تسمه نوار نقاله استیل کورد با ظرفیت تولید سالیانه ۱۵ هزار تن در شرکت کانیار ساعی و احداث کارخانه تایر با ظرفیت تولید سالیانه ۲۷ هزار تن در شرکت آریا تایر هامون اشاره کرد.

وی در خصوص پروژه جانجا، ادامه داد: در این پروژه، موفق به اجرای بیش از ۲۷ هزار متر حفاری اکتشافی شده‌ایم و در ادامه طراحی معدن را انجام داده‌ایم. در حال حاضر ۱۵ دستگاه ۱۰۰ تنی جدید را خریداری کرده‌ایم. با انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار EPC، احداث کارخانه تولید کنسانتره مس و تجهیز کارگاه آغاز شده است؛ ضمن اینکه کلیه اقدامات لازم جهت تامین یوتیلیتی‌های مورد نیاز را انجام داده‌ایم و امیدواریم طی ۳ سال آینده، این پروژه عظیم که قابلیت صادراتی و ارزآوری خوبی را به همراه دارد، به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل «ومعادن» ضمن تشریح اقدامات اکتشافی «ومعادن» و اهمیت بالای آن برای مجموعه، ادامه داد: حفاری‌ها و عملیات اکتشافی در شرکت صبانور تا پایان سال ۱۴۰۲ مقدار ۱۸۶ میلیون تن به ذخایر قطعی شرکت اضافه کرده و طی دوسال گذشته ذخایر قطعی صبانور از ۴۴ میلیون تن به ۲۶۴ میلیون تن رسیده است که ارزش برجای این ذخایر، حدود ۷۵۰ میلیون دلار است.

در ادامه، گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت ارائه و صورت‌های مالی مربوط به دوره مالی منتهی ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ مورد تصویب مجمع قرار گرفت؛ روزنامه کثیرالانتشار «دنیای اقتصاد» به عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب گردیده و تقسیم ۳۶ تومان سود به ازای هر سهم، مورد موافقت مجمع عمومی عادی سالیانه قرار گرفت.

سود ۴۳۰ میلیون دلاری «ومعادن» در سال ۱۴۰۲

سود ۴۳۰ میلیون دلاری «ومعادن» در سال ۱۴۰۲

سود ۴۳۰ میلیون دلاری «ومعادن» در سال ۱۴۰۲

سود ۴۳۰ میلیون دلاری «ومعادن» در سال ۱۴۰۲

سود ۴۳۰ میلیون دلاری «ومعادن» در سال ۱۴۰۲

منبع: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین