تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۴۵۹۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گزارشی از مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور)

گزارشی از مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور)
‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با نماد بورسی «کنور» برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور ۸۹.۵۵ درصد سهامداران در تاریخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار شد. در این مجمع صورت‌های مالی به تصویب رسید. صبانور ۸۰ درصد سود خود را به ازای هر سهم ۲۱۶ تومان سود تقسیم کرد. همچنین روزنامه کثیرالانتشار «روزنامه صمت» برای درج آگهی‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ انتخاب شد. هزینه‌های مسوولیت‌های اجتماعی برای شرکت ۲۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

به گزارش می‌متالز، «سیدعلیرضا موسوی» مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت عنوان کرد: هم در سال گذشته و هم در سال‌جاری ما چند دستورالعمل را به صورت ویژه دنبال کرده‌ایم، افزایش تولید، کاهش توقفات و بهبود کیفیت محصولات بوده است. همچنین در سه ماهه ابتدایی امسال به رکورد تولید در این بازه زمانی در تاریخ شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور دست خواهیم یافت که آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

پروژه‌های توسعه‌ای

موسوی در ادامه با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای عنوان کرد: طرح توسعه‌ای صبانور در معدن «گلالی» با هدف تولید ۲.۵ میلیون تن کنسانتره در دستور کار قرار دارد که زمین احداث کارخانه در نزدیکی محل معدن قرار دارد که این موضوع به نفع شرکت و سهامداران خواهد بود.

وی همچنین افزود: فاز ۳ کنسانتره شهرک با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در بیجار و فاز ۲ کنسانتره گلالی را در حال تهیه اسناد هستیم.

اکتشافات صبانور

مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور ادامه داد: در زمینه اکتشافات اقدامات سازنده‌ای انجام داده‌ایم و با رفع معضل معارضین محلی، توسعه این مهم را در دستورکار قرار داده‌ایم.

موسوی همچنین در زمینه زیرساخت‌ها عنوان کرد: در زمینه زیرساخت‌ها سه پروژه تامین آب از محل پساب فاضلاب شهرستان‌های بیجار، قروه و اسدآباد را به منظور تامین آب مورد نیاز کارخانه‌ها در دست اقدام داریم.

وی افزود: تمام این روش‌ها نیاز به تامین مالی دارد که روش‌های تامین مالی مورد نظر را پیگیری می‌کنیم. در مسیر آتی شرکت نیز با توجه به توازن زنجیره و زیرساخت‌ها و انرژی، اقداماتی در دست اجرا داریم که به مرور آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

در ادامه این مجمع، «مسعود بابایی» معاون مالی و اقتصادی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) با ارائه گزارشی تفصیلی این شرکت در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: شرکت در سال ۱۳۷۶ تاسیس شده و در سال ۱۳۹۱ تبدیل به یک شرکت بورسی شده است. سهامدار اصلی شرکت با بیش از ۸۳ درصد سهم، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) است.

بابایی افزود: شرکت در بدو تاسیس ۵۰ میلیون سرمایه داشته است و آخرین سرمایه ثبتی شرکت در سال ۱۴۰۱ به هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان رسیده است. سال گذشته افزایش سرمایه ۳ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومانی را ثبت کردیم. مرحله اول این افزایش سرمایه به پایان رسیده است و در حال انجام مرحله دوم و نهایی هستیم و پیش‌بینی کرده‌ایم تا اواخر تیرماه سال‌جاری ثبت افزایش سرمایه را داشته باشیم.

وی افزود: ظرفیت سالانه استخراج از معدن باباعلی ۶۰۰ هزار تن است که ۵۵۰ هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی مورد نیاز کارخانه کنسانتره اسدآباد از این معدن تامین می‌شود. معدن ظفرآباد در استان کردستان و در دیواندره است که ذخیره آن قابل قبول نیست. دیگر تامین‌کننده خوراک کارخانه کنسانتره اسدآباد، معدن گلالی با ظرفیت پروانه ۵۰۰ هزار تن است. معدن شهرک نیز با ظرفیت پروانه ۲ میلیون تن در سال در استان کردستان فعال است. در مجموع سقف ظرفیت معادن ما ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن است.

موفقیت‌های صبانور در سال ۱۴۰۲

معاونت مالی و اقتصادی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) در ادامه با اشاره به موفقیت‌های این واحد معدنی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، موفق به اجرای ۸۰،۰۲۶ متر عملیات حفاری شدیم که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۳ درصدی داشته است. میزان کل عملیات حفاری صبانور در پایان سال گذشته به ۱۵۱،۸۷۶ متر رسیده است.

بابایی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲، موفق به استخراج ۳،۸۵۷،۷۵۶ تن سنگ آهن پرعیار، ۱۶۸،۴۸۳ تن سنگ آهن کم‌عیار و ۶،۳۰۸،۱۹۲ تن باطله‌برداری شده‌ایم؛ جمع عملیات معدن‌کاری در سال پیش به ۱۰،۳۳۴،۴۳۱ تن رسید که این میزان با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه بود.

وی افزود: میزان تولید سنگ آهن دانه‌بندی «کنور» در سال گذشته به ۲،۳۹۱،۵۲۰ تن رسید که این میزان با رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بوده است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در ادامه با اشاره به میزان تولید گندله و کنسانتره صبانور در سال گذشته عنوان کرد: تولید گندله و کنسانتره صبانور به ترتیب به ۳۵۹،۶۳۵ تن و ۱،۴۶۹،۶۰۹ تن رسیده که به ترتیب با رشد ۳ درصدی و ۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بوده است.

تعداد بازدید : 3

رشد فروش

بابایی ادامه داد: مقدار فروش کنسانتره سنگ‌آهن صبانور در سال گذشته به ۹۸۴،۳۹۳ تن و مقدار فروش گندله به ۴۴۲،۶۷۵ تن رسید که به ترتیب با افزایش ۵۶ درصدی و ۴۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بود.

وی در ادامه با اشاره به میزان فروش صبانور در سال گذشته عنوان کرد: مبلغ فروش محصولات شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در سال ۱۴۰۲ به ۵۷،۳۰۴،۲۳۴ میلیون ریال رسیده که این میزان با افزایش ۱۱۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه شده است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور افزود: سود عملیاتی صبانور در سال گذشته به ۲۸،۶۴۲،۶۶۹ میلیون ریال و سود خالص شرکت به ۳۴،۸۱۲،۱۹۸ میلیون ریال رسیده که به ترتیب با رشد ۹۸ درصدی و ۸۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حاشیه سود عملیاتی «کنور» در سال گذشته به میزان ۵۰ درصد بوده که در مقایسه با سایر تولیدکنندگان بزرگ کنسانتره و گندله در کشور رقم قابل‌توجهی به‌شمار می‌رود.

بابایی در ادامه یادآور شد: شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور هم‌اکنون پروژه احداث کارخانه کنسانتره سنگ‌آهن گلالی با ظرفیت تولید سالیانه ۲.۵ میلیون تن در دست اقدام دارد که پیشرفت فیزیکی آن تا پایان اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به میزان ۴.۵ درصد بوده است.

معاون مالی و اقتصادی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) همچنین افزود: ما پروژه احداث کارخانه گندله‌سازی شرکت صبا امید غرب خاورمیانه با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن و با مالکیت ۷۰ درصدی را در دست اقدام داریم که پیشرفت فیزیکی آن تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به ۵۰.۰۵ درصد رسیده است.

دستاورد‌های «کنور» در سال ۱۴۰۲

بابایی با اشاره به دستاورد‌های «کنور» در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: اخذ بالاترین سود عملیاتی و خالص شرکت از ابتدای تاسیس، رده‌بندی ذخایر معادن شرکت طبق استاندارد بین‌المللی «Jorc»، اجرای کامل فاز ۱ و شروع فاز ۲ طرح جامع اکتشاف معادن و تصویب بزرگ‌ترین مبلغ افزایش سرمایه در طول فعالیت شرکت جهت تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای گروه، از جمله مهم‌ترین این دستاورد‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به دیگر دستاورد‌های صبانور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش میزان ضریب دسترسی کارخانه‌های تولیدی، کاهش توقفات ساعتی کارخانه‌های تولیدی نسبت به سال ۱۴۰۱، برنده شدن در سه محدوده اکتشافی (بوکان، یزد و سیرجان) و رکورد فروش کنسانتره سنگ آهن از جمله این دستاوردهاست.

گزارش از پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

تعداد بازدید : 2
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران