تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۵۰۷۵۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
با هدف ارتقای دانش فنی و ترویج فعالیت‌های نوآورانه امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری «ایمینو» و «صبانور» برای حمایت از هسته‌های فناور زنجیره فولاد

تفاهم‌نامه همکاری «ایمینو» و «صبانور» برای حمایت از هسته‌های فناور زنجیره فولاد
‌می‌متالز - طرح زیست بوم نوآوری و کارآفرینی بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) و شرکت توسعه معدنی صبانور در راستای ارتقای دانش فنی و ترویج فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

به گزارش می‌متالز، طرح زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) و شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با هدف امکان کارآفرینی، نوآوری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت کسب‌وکارهای نوپا تفاهم‌نامه منعقد کردند.

همکاری «ایمینو» و «صبانور» با محوریت شناسایی منابع و اجرای راهکار‌های مناسب در راستای جذب و توسعه طرح‌های نوآورانه و فناورانه آغاز شد تا با شناسایی و دریافت نیاز‌های فناورانه با در نظر گرفتن تمام امکانات طرفین اعم از فناوری موجود به ارتقای شبکه‌های کاری و تخصصی زیست‌بوم نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی کمک شود.

برپایه این گزارش، محور‌های تفاهم‌نامه «ایمینو» و «صبانور» همکاری مستمر در زمینه معرفی تیم‌ها و کسب‌وکار‌های نوپای مرتبط در راستای هم افزایی و رفع چالش‌های یکدیگر، استفاده از ظرفیت‌های فنی و آزمایشگاهی طرفین در راستای توسعه محصولات نوآورانه و دانش‌بنیان، جذب و توسعه طرح‌های نوآورانه و فناورانه، برگزاری دوره‌های آموزشی و رویداد‌های مشترک، تولید محتوا‌های مشترک، پرورش مشاور و مربی برای بخش‌های گوناگون کسب‌وکار، انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی تعریف شده است.

از محور‌های دیگر این همکاری ارزیابی فنی و اقتصادی، منتورینگ و مشاوره طرح‌ها، ایده‌ها و پروژه‌های استارتاپی، نوآورانه و تحقیقاتی و همچنین حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی دارای ابتکار مرتبط با بخش معدن و صنعت توسط طرفین، ارجاع نیازمندی‌ها و چالش‌های حوزه‌ی کاری مرتبط از سوی طرفین برای بهره‌گیری از توانمندی‌های فنی در زمینه منابع انسانی، شناسایی، ارزیابی، معرفی، حمایت و اجرای مشترک طرح‌های استارتاپی، کارآفرینی و تحقیقاتی و … است.

با توجه به اینکه شرکت توسعه معدنی و صنعتی «صبانور» از نظر تولید سنگ آهن جزو ۱۰ شرکت نخست کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده این ماده معدنی در غرب کشور بوده و در دو استان همدان و کردستان فعالیت دارد، خواستار همکاری و جذب هسته‌های نوآور و فناور در زنجیره فولاد است. فعالیت اصلی این شرکت در حوزه معادن سنگ آهن بوده و تکمیل زنجیره ارزش را تا مرحله فعالیت صنعتی و فرآوری ماده معدنی سنگ آهن تا تولید کنسانتره و گندله در دست اجرا دارد.

«ایمینو» نیز به عنوان مجری طرح زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ایران در شهریورماه سال ۱۳۹۹ از سوی «ایمیدرو» و براساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وظایفی همچون سیاستگذاری، تسهیل‌گری، شبکه‌سازی و توسعه بازار راه‌اندازی شده و طی دو سال گذشته در راستای ایجاد و خلق استارتاپ‌ها، توسعه کسب‌وکار‌های نوپا، تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و توسعه زیست‌بوم فناوری‌های پیشران انقلاب صنعتی چهارم با اولویت فناوری‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین و فناوری‌های هاب فعالیت داشته است.

این تفاهم‌نامه همکاری میان مجید وفایی فرد مجری طرح زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) و سیدعلیرضا موسوی مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور به امضا رسید.

منبع: مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران 

عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود