تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۴۸۱۴
سرویس خبر : محیط زیست
مدیرعامل شرکت عمران‌گستر صبانور در گفتگو با «می‌متالز» عنوان کرد:

۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سال ۱۴۰۳ در دستورکار داریم

‌می‌متالز - «محمود جهانی» مدیرعامل شرکت «عمران گستر صبانور» گفت: مهم‌ترین هدف ما در آینده‌ای نزدیک اجرای پروژه‌های بزرگ در خارج از شرکت صبانور است.

۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سال ۱۴۰۳ در دستورکار داریم

به گزارش می‌متالز، شرکت «عمران‌ گستر صبانور» یکی از شرکت‌های تابعه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور است. هدف اصلی این شرکت در بدو تاسیس، پیگیری امورات مربوط به محیط زیست و احیای زمین‌های لم‌یزرع منطقه بوده است. این مطلب را «محمود جهانی» مدیرعامل شرکت «عمران‌ گستر صبانور» در گفتگو با «می‌متالز» عنوان کرد و افزود: این شرکت با نام سابق «کشت و صنعت سبزآبی» در سال ۱۳۷۶ در اداره ثبت شرکت‌های استان همدان به ثبت رسیده است. با وجود آنکه صبانور در آن زمان تنها یک شرکت ذوب‌آهن بوده، در قبال معادنی که با هدف استخراج سنگ‌ آهن در دست داشته، شرکت سبزآبی به عنوان بازوی محیط‌زیستی و در حوزه تکمیل فضای سبز و احیای زمین‌های بایر منطقه تاسیس شده و سال‌های ابتدایی فعالیت خود را در آن حوزه انجام داده و زمین‌هایی در ابعاد بالا را احیا نموده است. 

۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سال ۱۴۰۳ در دستورکار داریم

جهانی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب به ۵۰ هکتار زمین زراعی را در محدوده معدن‌های همدان در اختیار داشته که تحت مالکیت شرکت عمران‌ گستر هستند و در کنار اقدامات فضای سبزی که در حال انجام آنها هستیم، بحث کشت محصولات کشاورزی با جدیت دنبال و در حال انجام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در اواخر دهه ۱۳۹۰ موضوع نگهداری و احداث فضای سبز کارخانه‌های صبانور پیش می‌آید که با توجه به رسالتی که شرکت عمران‌ گستر در آن زمان داشته، به پشتوانه نیرو‌های انسانی متخصص در حال حاضر نیز تنها پیمانکار احیا و نگهداری و احداث فضای سبز‌های کلیه معادن و کارخانجات شرکت صبانور شده است. در اواخر سال ۱۳۹۸ و در کنار پروژه‌های نگهداری و احداث فضای سبزی که شرکت عمران‌ گستر انجام داده، به مرور بحث اجرای پروژه‌های عمرانی را در دستورکار خود قرار داده و با اجرای پروژه‌های عمرانی کوچک و خرد طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ فصلی جدید از فعالیت‌ها را آغاز می‌کند. هم اکنون افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی مهم را در دستورکار شرکت عمران‌ گستر داریم که بخش عمده‌ای از قرارداد‌ها ابلاغ شده و بخشی از آن در شرف انعقاد است. در کنار فعالیت‌های پیمانکاری عمرانی و فضای سبز هم که از سال‌های گذشته مشغول بوده‌ایم، قرارداد‌هایی با سرفصل‌ها و موضوعات جدیدی منعقد کرده‌ایم، قرارداد‌هایی در حوزه‌های تامین نیروی انسانی، حمل‌و‌نقل، طبخ و توزیع غذا و پروژه‌های بزرگی هم‌چون نظافت صنعتی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های صبانور که برای نخستین بار قرار است، توسط شرکت «عمران‌ گستر صبانور» در معادن و کارخانه‌های شرکت صبانور اجرایی شود.

۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سال ۱۴۰۳ در دستورکار داریم

در پی رشد و ارتقاء شرکت هستیم

مدیرعامل شرکت «عمران‌ گستر صبانور» در ادامه افزود: شرکت «عمران‌ گستر صبانور» با تغییر رویکرد مدیریتی که داده، به عنوان یکی از بازو‌های مهم و اجرایی توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور) قرار است ایفای نقش مهمی در منطقه داشته باشد. این شرکت تنها شرکتی است که تحت مالکیت صد درصدی صبانور قرار دارد.

جهانی افزود: در کنار اهداف خود در سال جاری با توجه به درخواست هیات مدیره، به دنبال گسترش و رشد شرکت خواهیم بود و در حال رایزنی با شرکت‌های تابعه هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) هستیم تا بتوانیم بخشی از فعالیت‌هایی که در آن توانمندیم را در شرکت‌های دیگری، به غیر از شرکت صبانور نیز انجام بدهیم.

وی با اشاره به این موضوع که شرکت به‌صورت چابک برنامه‌ریزی و طراحی شده است، گفت: در حال حاضر در حدود ۲۵ نفر نیروی ستادی داریم که در استان‌های همدان، کردستان و دفتر تهران مشغول به فعالیت هستند، اما غالب فعالیت نیرو‌ها در استان‌های کردستان و همدان متمرکز است.

جهانی گفت: اخذ گواهینامه‌های مرتبط با فعالیت‌های جاری شرکت و ایجاد ساختاری قوی در کنار نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده قطعا ما را به دنبال اهداف بزرگ، رشد و توسعه فعالیت‌های شرکت «عمران‌ گستر صبانور» سوق داده و بر اساس توافق‌های هیات مدیره، درصدد هستیم سبد فعالیت‌های عمران‌ گستر را بیشتر کنیم. مهم‌ترین هدف ما در آینده‌ای نزدیک اجرای پروژه‌های بزرگ در خارج از شرکت صبانور است.

۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سال ۱۴۰۳ در دستورکار داریم

سرمایه شرکت

وی همچنین درباره سرمایه شرکت یادآور شد: سرمایه شرکت هم‌اکنون ۶ میلیارد تومان ارزش دفتری است. یکی دیگر از مهم‌ترین اهداف سال جاری شرکت افزایش سرمایه بوده که در حال برنامه‌ریزی جهت تحقق آن هستیم.

گفتگو از علیرضا جعفری نژاد؛ پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده