تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۴۷۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نرخ تورم در بلژیک به بالاترین رقم در ۱۰ ماه گذشته رسید

‌می‌متالز - اداره آمار بلژیک در گزارشی اعلام کرد که نرخ تورم این کشور در ماه ژوئن به بالاترین رقم خود طی ۱۰ ماه گذشته رسیده است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش اداره آمار بلژیک که روز پنجشنبه منتشر شد، تورم سالانه این کشور در ماه ژوئن به ۳.۷۴ درصد رسید، که نسبت به رقم ثبت شده در ماه مه یعنی ۳.۳۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است که نرخ تورم بلژیک به بالاترین رقم ثبت شده در ۱۰ ماه گذشته رسیده است.

افزایش تورم در درجه اول به دلیل افزایش قیمت برق و مسکن رخ داد که از از ۷.۸۴ درصد در ماه مه به ۱۰.۸۵ درصد در ژوئن رسیده است.

قیمت رستوران‌ها و هتل‌ها نیز در این کشور از ۴.۰۹ درصد در ماه قبل از ژوئن به ۴.۸۳ درصد در این ماه افزایش یافت، در حالی که قیمت خدمات مخابراتی از ۱.۴۵ درصد در ماه می‌به ۲.۶ درصد افزایش یافت.

با این حال، قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی با سرعت بسیار کمتری نسبت به سایر اقلام کاهش یافت و از ۰.۷۷ درصد به ۰.۱ درصد رسید.

قیمت کفش و پوشاک نیز تا حدودی ثابت بود و از ۳.۸۷ درصد در ماه مه به ۳.۸۳ درصد در ژوئن رسید.

قیمت تجهیزات و اثاثیه خانگی نیز در بلژیک طی ماه ژوئن به ۱.۱۶ درصد کاهش یافت که نسبت به ۱.۵ درصد ثبت شده در ماه مه کاهش نشان می‌دهد.

این در حالی است که قیمت گاز طبیعی از ۸۴.۴ درصد در ماه مه به ۱۲۸ درصد در ماه ژوئن رسیده است. افزایش تورم در ماه‌های اخیر نتیجه از بین رفتن تاثیر بسته کمکی دولت این کشور برای تأمین برق و گاز است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده