تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۴۷۴۵
ایری:

وزارت راه و شهرسازی در دولت آینده باید تفکیک شود

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به ضرورت توجه ویژه دولت به دو حوزه راه و مسکن در دولت آینده، کمیسیون عمران مجلس موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را پیگیری می‌کند.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری، در رابطه با ضرورت تفکیک وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم گفـت: در جلسه روز گذشته کمیسیون عمران مجلس یکی از موضوعاتی که مورد بحث و بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت، تفکیک وزارت راه و شهرسازی در دولت آینده بود.

وی ادامه داد: این موضوع بار‌ها در دولت‌های گذشته مورد بحث و بررسی قرا گرفته و حتی در دولت شهید رئیسی نیز این امر به صورت جدی مطرح شد. اما به دلایل متعدد و علی رغم موافقت رئیس جمهور شهید با تفکیک وزارت راه و شهرسازی، اما به سر انجام نرسید.

ایری گفت: وسعت زیاد حوزه‌های وزارت راه و شهرسازی موجب شده یک وزیر به خوبی بر موضوعات مهم زیر مجموعه این وزارتخانه تمرکز نداشته باشد. هم اکنون در شرایط بحرانی وضعیت مسکن قرار داریم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: همچنین بهره مندی از ظرفیت‌های ژئوپلوتیک کشورمان برای ایجاد درآمد پایدار از طریق ترانزیت کالا که با تکمیل کریدور‌های اصلی ریلی و جاده‌ای انجام می‌شود در کنار توسعه راه‌های روستایی، نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی نیازمند یک وزارت خانه مشخص برای این حوزه است. هر چقدر حوزه‌های زیر مجموعه یک وزارت خانه تخصصی‌تر و متمرکز‌تر باشد، وزیر مربوطه راحت‌تر می‌تواند به چالش و مسائل مرتبط با آن بپردارند. هر دو حوزه‌های راه و مسکن بسیار وسیع و پر اهمیت هستند لذا با توجه به اینکه هنوز دولت چهاردهم آغاز به کار نکرده است، باید موضوع تفکیک این وزارت خانه در دستور کار مجلس قرار گرفته و با شروع دولت آینده شاهد عملکرد بهتر وزارتخانه و بهبود شاخص‌های مربوطه باشیماز این رو کمیسیون عمران مجلس، موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی را در دستور کار خود قرار خواهد داد و امیداریم رئیس‌جمهور آینده هم که به زودی با مشارکت بالای مردم انتخاب می‌شود از این مهم حمایت کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد