تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۴۸۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سیمان بهبهان فاصله خود را با سقف مقدار فروش کم کرد؛

بازار صادراتی "سبهان" بر پاشنه‌ی کلینکر می‌چرخد/ بهار درآمدزایی "سبهان" در پایان فصل

‌می‌متالز - عمده‌ترین درآمد سیمان بهبهان در بازار صادراتی با مبلغی برابر با ۹۵ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان صورت گرفت که این مبلغ دربرگیرنده‌ی ۶۸ درصد از کل درآمد‌های ماهانه بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان بهبهان در گزارش فعالیت ماهانه خود در خردادماه سال جاری میزان درآمد عملیاتی که از فروش محصولات در کدال به ثبت رساند برابر با ۱۴۱ میلیارد تومان بود. درآمد تجمیعی این شرکت سیمانی از ابتدای سال مالی تا پایان سومین ماه سال جاری ۳۲۰ میلیارد تومان به ثبت رسید.

درآمد ماهانه "سبهان" با فروش محصولات در بازار‌های داخل و خارج از کشور به ثبت رسیده است. عمده‌ترین درآمد آن در بازار صادراتی با مبلغی برابر با ۹۵ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان صورت گرفت که این مبلغ دربرگیرنده‌ی ۶۸ درصد از کل درآمد‌های ماهانه بود.

بازار صادراتی
مابقی درآمد‌های "سبهان" نیز از فروش محصولات در بازار داخلی به دست آمد که ۴۶ میلیارد تومان بود، همچنین گفتنی است که کلیه فروش محصول سیمان "سبهان" از طریق بورس کالای ایران انجام خواهد شد و هیچ‌گونه فروش سیمان خارج از بورس کالای ایران صورت نمی‌پذیرد.

اوج‌گیری سیمان بهبهان در خرداد ۱۴۰۳

میزان درآمدی که "سبهان" از فروش محصولات «تیپ ۲، تیپ ۵ پاکتی، تیپ ۵ فله‌ای و کلینکر» شناسایی کرد در مقایسه با اردیبهشت ماه رشد ۴۱ درصدی را از خود بر جای گذاشت. سهان توانست پایان ۳ ماه نخست سال خود را با جابه‌جایی رکورد درآمدزایی تمام کند. این افزایش درآمدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته برابر با ۳۰ درصد بود.

بازار صادراتی
عمده‌ترین درآمد حاصل از فروش محصولات سیمان بهبهان در خردادماه ۱۴۰۳ مربوط به محصول «کلینکر» در بازار صادراتی با ۹۵ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان تعلق گرفت. کلینکر تنها محصولی بود که سبهان در بازار صادراتی به فروش رساند و از آن کسب درآمد کرد.

مقدار فروش محصولات "سبهان" در سومین ماه سال جاری ۱۱۹ هزار و ۷۷۰ تن از محصولات تولیدی خود را در بازار داخلی و صادراتی به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته با افزایش ۳۴ درصدی همراه بود. از طرفی پرفروش‌ترین محصول این شرکت در اختیار «کلینکر» با ۷۵ هزار و ۱۰۳ تن بود.

بازار صادراتی
همان‌طور که نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، سیمان بهبهان در خردادماه ۱۴۰۳ توانست خود را به اوج مقدار فروش سال گذشته خود در مهرماه ۱۴۰۲ نزدیک کند و روندی که تاکنون این شرکت سیمانی از خود بر جای گذاشته امید می‌روند تا بتواند سقف مقدار فروش خود را جابه‌جا کند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد