تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۷
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۴۵۹۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل بورس کالا:

قیمت سیمان باید متناسب با بهای انرژی افزایش پیدا کند

قیمت سیمان باید متناسب با بهای انرژی افزایش پیدا کند
‌می‌متالز - قیمت سیمان باید متناسب با بهای انرژی افزایش پیدا کند که با ورود سیمان به رینگ صادراتی بورس کالا، فروش و قیمت‌گذاری کالا مدیریت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل بورس کالای ایران در نشست هم اندیشی فعالان سیمان که به صورت برخط حضور داشت، گفت: برخی از صنایع از جمله سیمان با افزایش بهره‌وری، امکان کاهش مصرف انرژی و تولید بیشتر را دارند و باید به این موضوع توجه کرد.

سیدجواد جهرمی افزود: از راهکار‌های رفع چالش و دغدغه‌های استفاده از رینگ صادراتی بورس کالا، توافق میان گمرک و شرکت‌های سیمانی است.

وی گفت: با این کار، مجوز صادرات سیمان تنها از طریق بورس کالا صادر شده و دیگر فروش‌ها غیرمجاز شناخته می‌شود و از فروش با قیمت پایین‌تر از نرخ مصوب نیز جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: در رینگ صادراتی بورس کالا، محدودیت و سقف قیمتی وجود نداشته و فروش کالا مدیریت می‌شود.

جهرمی، یکی از دلایل دریافت گردش مالی شرکت‌ها در رینگ صادراتی بورس کالا را، مبارزه با پولشویی عنوان کرد و گفت: پس از بررسی اطلاعات شرکت‌ها و خریداران، امکان استفاده از رینگ صادراتی بورس کالا وجود دارد.

در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت سیمان کشور که با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، برگزار شد، چالش‌های صنعتگران حوزه سیمان و صادرات این محصول و نیز، درخواست‌های فعالان این صنعت از بورس کالا مطرح شد.

مسئولان بورس کالای کشور نیز به صورت برخط در این نشست حضور یافتند و به ابهامات و پرسش‌های فعالان صنعت سیمان پاسخ گفتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان رضوی

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران