تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۵۰۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

برگزاری رویداد آموزشی گذرگاه آینده‌ها در فولاد مبارکه با موضوع فرهنگ‌سازمانی در عصر دیجیتال

‌می‌متالز - جلسه آموزشی توسعه فرهنگ دیجیتال در فولاد مبارکه با موضوع گذرگاه آینده‌ها «فرهنگ‌سازمانی در عصر دیجیتال» با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران فولاد مبارکه و مدیران عامل شرکت‌های گروه فولاد مبارکه و مشاور و مدرس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این جلسه که با همت واحد آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولاد مبارکه روز یکشنبه ۱۰ تیرماه سال جاری در محل برگزاری همایش‌های نگین نقش‌جهان برگزار شد، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی، مدیر آموزش و توسعه سرمایه انسانی و دکتر مهدی شامی زنجانی مشاور و مدرس دانشگاه به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص اهمیت ارتقای فرهنگ‌سازمانی پرداختند.

علیرضا کاظمی، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی: ارتقای فرهنگ‌سازمانی و موفقیت فولاد مبارکه در گام دوم تحول با گفتمان‌سازی و توسعه انگاره‌های کارکنان

گفتمان‌سازی و توسعه انگاره‌های کارکنان منجر به ارتقای فرهنگ سازمانی و موفقیت فولاد مبارکه در گام دوم تحول خود خواهد شد. از نظر ما فرهنگ‌سازمانی، فرضیات کارکنان و نحوه تصمیم‌گیری برای حل‌وفصل مسائل روزمره سازمان است. وقتی از فرهنگ صحبت می‌کنیم باید مجموعه‌ای از رفتارها، هنجارها، منش و ذهنیت‌های تصمیم‌گیری را باید مدنظر قرار دهیم. می‌دانیم که ارتقای فرهنگ، مسیری پرفرازوفرود و مستلزم صبوری و گذر زمان است؛ به‌گونه‌ای که یک مطلوب مطلق نخواهد داشت و متناسب با چشم‌انداز، دائماً قابل‌بهبود است.

فولاد مبارکه برای مدیریت فرهنگ‌سازمانی خود، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی را با رویکردی نوآورانه و کلان پیش‌بینی کرده و معتقد است توسعه و مدیریت فرهنگ‌سازمانی، با هم‌افزایی اقدامات همه تأثیرگذاران و کلیه ارکان سازمان محقق خواهد شد. یکی از گام‌های موفقیت در این حوزه، گفتمان‌سازی و توسعه انگاره‌های مدیران و کارکنان خواهد بود.

ابراهیم کاظمی، مدیر آموزش و توسعه سرمایه انسانی: اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه توسعه «اخلاق، فرهنگ و ارزش‌های سازمانی (افرا)»

این واحد برنامه‌های متنوعی را در حوزه توسعه «اخلاق، فرهنگ و ارزش‌های سازمانی» با نام مختصر (افرا) برنامه‌ریزی نموده که به‌تدریج اجرایی می‌شود.

در برنامه آموزشی گذرگاه آینده‌ها با موضوع «توسعه فرهنگ‌سازمانی در عصر دیجیتال» که باهدف هم‌اندیشی، تبیین و شناسایی مؤلفه‌های مطلوب فرهنگ‌سازمانی برگزار شد، گزارش نتایج ارزیابی‌های فرهنگ سازمانی از دیدگاه مدیران، رؤسا و سرپرستان شرکت ارائه گردید.

مهدی شامی زنجانی، مشاور و مدرس دانشگاه: فرهنگ‌سازمانی؛ اَبَرپروژه سازمان

«فرهنگ» اَبَرپروژه سازمان و مدیران ارشد سازمان صداوسیمای فرهنگ هستند. نتایج پژوهش‌های مدیریت کسب‌وکار گویای آن است که ۹۳ درصد از مدیران شرکت‌های تراز اول دنیا در صنایع مختلف، توسعه فرهنگ سازمانی را رأس اولویت‌های خود می‌دانند و شاخص تعیین‌کننده موفقیت آتی سازمان‌ها، توانایی سازمان در تغییر فرهنگ سازمانی است.

دنیای کسب‌وکار در حال تغییر است و تکنولوژی‌های دیجیتال نقش مهمی در این تغییرات دارند. یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در عصر دیجیتال، فرهنگ‌سازمانی است و این موضوع توسط مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به‌درستی شناسایی شده است و ازاین‌رو «پایداری و نوآوری در تولید و توسعه و سرآمدی در فرهنگ» به‌عنوان استراتژی محوری شرکت و شعار سال ۱۴۰۳ از سوی ایشان نام‌گذاری شده است.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده