تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۵۶
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۴۴۵۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در بازدید از فولاد مبارکه:

ایجاد فرصت برای صنعت فولاد کشور با دانش فنی و تجربه فولاد مبارکه و ظرفیت‌های معدنی سنگان

‌می‌متالز - امیر توکلی رودی، در بازدید از فولاد مبارکه گفت: این شرکت به‌عنوان یکی از بنگاه‌های پیشرو اقتصادی در عرصه صنعت فولاد، همواره اثرگذار بوده و شرکت فولاد سنگان نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن در منطقه مرزی سنگان، ظرفیت‌سازی قابل‌توجهی داشته است؛ چراکه در پهنه معدنی سنگان، از ظرفیت ذخایر معدنی ۲ میلیارد تنی سنگ‌آهن برخورداریم.

به گزارش می‌متالز، وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های حمل مواد معدنی، برخورداری از ظرفیت ریلی است، گفت: با توجه به وجود ظرفیت ریلی در شهر‌های هرات، خواف و دیگر شهر‌های مرزی کشور، این قابلیت وجود دارد که بتوانیم با نگاه ویژه و کلان، علاوه‌بر دسترسی به منابع داخلی، با ظرفیت‌سازی ویژه و ایجاد کنسرسیوم‌های بین‌المللی، حتی کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس را هم در تأمین مالی و سرمایه‌گذاری دخیل کنیم.

به گفته نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی، وجود دانش فنی و تجربه ویژه فولاد مبارکه در کنار ظرفیت‌های معدنی منطقه سنگان قرار گرفته و فرصت مناسبی برای صنعت فولاد کشور ایجاد کرده است. امنیت مواد معدنی در صنعت فولاد کشورمان باعث شده نگرانی برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برطرف شود و بتوانیم با نگاه کلان‌تری در بازار‌های جهانی و بین‌المللی رقابت کنیم.

وی در تشریح بازدید خود از فولاد مبارکه اظهار داشت: امروز دیدار‌ها و جلسات خوبی با مدیریت ارشد و مدیران شایسته و نخبه فولاد مبارکه داشتیم و قرار بر این شد که با یک نگاه ویژه، هم‌سو و همگرا به سیاست‌گذاری فولاد کشور در آینده، اثرگذار باشیم.

توکلی رودی تصریح کرد: رویکرد دیگر ما برای رشد صنعت فولاد این است که در شرق کشور، کریدوری برای صنایع استخراجی از شمتیغ، سنگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان در نظر بگیریم و از ظرفیت کرانه سواحل مکران با نگاهی ویژه استفاده کنیم.

ایجاد فرصت برای صنعت فولاد کشور با دانش فنی و تجربه فولاد مبارکه و ظرفیت‌های معدنی سنگان

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده