تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۵۰۶۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرعامل شرکت ایران تایر گفت:

تامین مالی هزار میلیارد تومانی "پتایر" از طریق انتشار اوراق/بهره برداری از فاز اول کارخانه مهدی شهر سمنان؛ به زودی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ایران تایر گفت: برای تداوم پروژه در فاز اول تکمیل بمبوری را در دستور کار داریم که تا پایان مهر ماه سال جاری راه اندازی و کامپاند را تولید خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، هادی امیرشقاقی، مدیرعامل شرکت ایران تایر اظهار کرد: مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت با حضور اکثریت سهامداران برگزار و تصمیمات ارزشمند و مهمی نیز علاوه بر تایید صورت مالی شرکت اخذ شد.

وی درخصوص افزایش سرمایه افزود: افزایش سرمایه از محل سود انباشته صورت می‌گیرد. باتوجه به اینکه ۵۷۰ میلیارد تومان سود محقق کردیم. با توجه به مصوبه مجمع ۷۰ میلیارد تومان تقسیم شد و باقی به صورت انباشته در اختیار شرکت قرار گرفت کهبه عنوان سرمایه صرف پیشبرد کارخانه مهدی شهر سمنان در نظر گرفته شد. 

امیرشقاقی با اشاره به مقاصد صادراتی شرکت ایران تایر گفت: بازار‌های صادراتی شرکت ایران تایر عمدتا کشور‌های منطقه شامل افغانستان، پاکستان، آذربایجان و روسیه و به اضافه کشور عراق است؛ که محموله‌هایی را به این کشور‌ها صادر کرده ایم. 

مدیرعامل "پتایر" در خصوص پروژه مهدی شهر بیان کرد: باتوجه به قدمت ۶۰ ساله ایران تایر، بخش عمده‌ای از ماشین آلات این شرکت در معرض فرسودگی قرار گرفته است. با وجود برنامه‌های نوسازی که انجام شد به بروزرسانی ماشین آلات، به روز رسانی تکنولوژی، افزایش بهره وری و افزایش راندمان و کیفیت محصولات تولیدی احساس می‌شد. همچنین، لازم بود که سهم بازار شرکت ایران تایر افزایش چشمگیری را تجربه کند. در تراز شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان وضعیت مناسب تری را داشته باشد.

از این رو برنامه‌ای برای توسعه ایران تایر در مهدی شهر سمنان در دستور کار شرکت قرار گرفت. بابت تامین مالی این پروژه هزار میلیارد تومان اوراق مرابحه منتشر شد. این تامین مالی صرف پروژه ایران تایر سمنان خواهد شد.

برای تداوم پروژه در فاز اول تکمیل بمبوری را در دستور کار داریم که تا پایان مهر ماه سال جاری راه‌اندازی و کامپاند را تولید خواهیم کرد. 

تا پایان سال برنامه اتمام نصب مکانیکی فاز اول طرح را که ۷ هزار تن محصول نهایی یعنی لاستیک را در اختیار ما قرار می‌دهد، در دستور کار داریم. در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۴، راه اندازی کامل ۷ هزار تن را شاهد خواهیم بود. فاز‌های بعدی یعنی فاز ۲ و ۳ این کارخانه با تولید ۱۵ هزار تن محصول و مجموع ۲۵ هزار تن کارخانه مهدی شهر را در دستور کار داریم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده