تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۴۵۱۴۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در مجمع شرکت ایران تایر مطرح شد:

نرخ فروش لاستیک‌های بایاس "پتایر" بالاتر از رقباست/ بهره برداری فاز اول پروژه مهدی شهر سمنان در پایان مهرماه

نرخ فروش لاستیک‌های بایاس
‌می‌متالز - مدیرعامل ایران تایر گفت:در پروژه مهدی شهر سمنان، زمان نصب و راه اندازی فاز اول ۳۰ مهرماه در نظر گرفته شده و پایان فاز اول از نظر عملیاتی از ۱۴۰۴/۰۱/۳۱ تعیین شده است.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران تایر منتهی به سال مالی ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ با حضور سهامداران برگزار شد.

در این مجمع، هادی امیرشقاقی، مدیرعامل شرکت ایران تایر در خصوص عملکرد شرکت ایران تایر اظهار کرد: در حوزه رادیال سیمی ۷۵ درصد تولید را تشکیل می‌دهد. در سال ۱۴۰۰، ۱۷۸۴۳ تن، سال ۱۴۰۱، ۱۵۴۹۱ تن و در سال ۱۴۰۲، ۲۰۳۳۸ رسیده است. 

وی افزود: در گروه محصول بایاس سال ۱۴۰۰، ۸۳۳۹ تن، در سال ۱۴۰۱، ۷۵۶۲ تن، در سال ۱۴۰۲ این میزان به ۷۶۷۰ تن رسیده رشد یک درصدی را شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت ایران تایر بیان کرد: روند افزایش تولید ایران تایر در سنوات اخیر مشهود است. به طوری که در سال ۱۴۰۲ با تولید ۲۸۲۶۰ تن محصول در مقایسه با سال ۱۴۰۱، که این مقدار ۲۷۲۲۴ تن بوده رشد ۳.۸ درصدی را محقق کردیم.

امیرشقاقی در مقایسه ایران تایر با شرکت‌های رقیب گفت: اگر بخواهیم ایران تایر را با شرکت‌های رقیب مقایسه کنیم می‌بینیم که شرکت ایران تایر در سنوات اخیر تغییرات و رشد تولید را ثبت کرده و نشان دهده این است که ایران تایر ۱۲ درصد سهم بازار را در اختیار دارد در حالی که در سال گذشته این عدد بین ۸ تا ۱۰ درصد بوده است. به عبارتی در این حوزه رشد ۴ درصدی را ثبت کرده است. مجموع تولید لاستیک در صنعت تایر کشور در سال ۱۴۰۲، به ۲۳۴۸۵۱ تن رسیده که در مقایسه با سال گذشته یک دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مقدار کل فروش ایران تایر در سال ۱۴۰۲، ۱۹۹۱۰ تن رادیال سیمی، ۸۰۷۲ در گروه بایاس و ۱۸۲ تن در سایر موارد بوده است. مقدار فروش خالص در سال ۱۴۰۲، به ۲۰۳۶۷ تن افزایش یافته است. در مجموع، فروش ایران تایر در سال ۱۴۰۲، از ۲۰۴۷۸ به ۳۱۱۰۴ میلیون ریال رشد را نشان می‌دهد. این میزان معادل ۳.۱ همت فروش سال گذشته شرکت ایران تایر بوده است.

امیرشقاقی درباره روند افزایش تولید محصولات بیان کرد: روند افزایشی که در سنوات گذشته شاهد بودیم را در سال جاری نیز به طور پررنگ تری ادامه خواهیم داد و ترند صعودی مقدار فروش نه تنها روند خود را حفظ می‌کند بلکه دوچندان نیز خواهد شد. از سال ۱۳۹۷ که ۲۱۰۴۷۱ تن بوده این میزان در ۵ سال به ۲۸۰۷۲ تن افزایش یافته که نشان دهنده افزایش ۳۰ درصدی در مقدار فروش خواهد بود.

مدیرعامل "پتایر" درخصوص نرخ میانگین فروش محصولات گفت: در سال ۱۴۰۲ میانگین نرخ فروش حدود ۱۱۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، سال ۱۴۰۱ حدود ۷۳۷۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم و سال قبل‌تر ۵۸۸۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بود. در سال ۱۴۰۳ نرخ فروش بالغ بر ۱۴۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است. در بایاس قیمت فروش ما بالاترین قیمت در مقایسه با رقباست. در رادیال سیمی نیز پس از یکی از رقبا به عنوان شرکت دوم بالاترین قیمت فروش را دارا هستیم.

وی در خصوص مواد اولیه تایر‌ها بیان کرد: ۲۷ درصد از مواد موردنیاز ما را کائوچوی طبیعی، ۱۹ درصد کائوچوی طبیعی، ۲۷ درصد دوده و ۲۳ درصد نیز سایر گروه‌ها تشکیل می‌دهد. 

امیرشقاقی گفت: نرخ بازده دارایی ها، دوره وصول مطالبات، نرخ بازده فروش و ارزش دفتری هر سهم در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ همه و همه وضعیت مساعد شرکت را نشان می‌دهد.

وی درخصوص برنامه‌های آتی شرکت خاطرنشان کرد: ما در حوزه سرمایه انسانی از نظر حفظ و نیز بهبود و ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش مستمر را داریم. انگیزه بخشی و ارتقای معیشت را پیگیری می‌کنیم که سال ۱۴۰۲ با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل به این موضوع تا حد زیادی جامه عمل پوشاندیم. اجرای سیستم‌های ارزیابی عملکرد و مدون کردن سیستم حقوق و دستمزد، و نیز توسعه و تکمیل پروژه مهدی شهر را در دستور کار قرار دادیم. ما تجدید ساختار پروژه، مستقر کردن تیم حرفه‌ای مسلط به کار را کلید زدیم. اوراق مرابحه را به میزان هزار میلیارد تومان برای تامین مالی منتشر کردیم. تولید ۷ هزار تن محصول را در فاز اول در نظر داریم. در مراحل بعدی افزایش محصولات را به میزان ۲۵ هزار تن مدنظر داریم. طبق فعالیت‌های تکمیلی قرار است تا پایان مهرماه فاز اول به بهره برداری برسد. 

مدیرعامل "پتایر" ادامه داد: بازسازی و به روز رسانی تجهیزات کارخانه تهران از دیگر اقدامات آتی شرکت ایران تایر است. باتوجه به اینکه ماشین‌آلات قدیمی هستند و مقدار زیادی از عمر آنها می‌گذرد، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و برنامه بازسازی و بهسازی آنها را با تامین مالی مناسبی که در نظر گرفتیم در دستور کار قرار دادیم.

امیرشقاقی در این باره ادامه داد: بهبود شبکه فروش و عرضه و توزیع برنامه‌های مفصلی مانند توسعه شبکه مدیریتی و در نظر گرفتن خودروسازان در برنامه‌های فروش به صورت قرارداد‌هایی که به ارتقای برندینگ و افزایش کیفیت محصولات می‌انجامد. همچنین، حاشیه سودآوری شرکت را بهبود می‌بخشد.

وی گفت: در پروژه مهدی شهر سمنان، زمان نصب و راه اندازی فاز اول ۳۰ مهرماه در نظر گرفته شده و پایان فاز اول از نظر عملیاتی از ۱۴۰۴/۰۱/۳۱ تعیین شده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده