تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۳۱
کد خبر: ۳۴۵۱۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در دهمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران عنوان کرد:

سرمایه‌گذاری ۲۰ همتی شرکت آلومینا در طرح‌های توسعه‌ای

‌می‌متالز - عبدالله شه‌بخش مدیرعامل شرکت آلومینای ایران در دهمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران عنوان کرد: ایده شرکت آلومینای ایران ۴۲ سال پیش شکل گرفت و اکنون این شرکت تنها تولیدکننده محصولات استراتژیکی، چون آلومینا است و تنها دارنده چرخه کامل تولید آلومینیوم در کشور است.

به گزارش می‌متالز، پروژه تولید ۵۰۰ هزارتن پودر آلومینا به روش سینتر حاصل یک تلاش و تعامل و همکاری در سطح ملی با شرکت آلومینای است و چشم‌انداز این شرکت در سال ۱۴۱۰ تولید ۷۵۰ هزار تن پودر آلومینا است.

ارزش‌های شرکت آلومینای ایران عموما بر پایه منابع انسانی است. این شرکت یکی از منتخبین فرآیند بهره‌وری است که حاصل مشارکت، تعامل، مسوولیت‌پذیری و ... در شرکت است.

در بنگاه‌های کشور ۲ گروه وجود دارد که شامل نخبگان ابزاری (تصمیم‌گیرنده) و نخبگان فکری (پیشنهاددهنده) هستند که بهره‌وری در یک بنگاه در صورتی ایجاد می‌شود که نخبگان ابزاری به نخبگان فکری توجه داشته باشند.

بهره‌وری اتفاقی نیست و حاصل یک تعامل گسترده در سطح نخبگان موجود در یک بنگاه است.

دستاورد‌های کلیدی شرکت آلومینای ایران شامل؛ کسب دانش فنی تولید با بوکسیت مدول ۳.۷، دستیابی به منابع قابل اتکای بوکسیت، بهره‌برداری از طرح واسط سنگین، بهره‌برداری از فیلترپرس‌های گل قرمز، بهره‌برداری از طرح تولید هیدرات ویژه، کسب تندیس برنزین جایزه بهره‌وری در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، کسب رتبه در چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین) می‌باشد.

از اقدامات شرکت آلومینای ایران توازن در خط تولید و شناسایی ذخایر جدید به جهت دستیابی رشد بهره‌وری است.

شرکت آلومینای ایران در حوزه مسوولیت‌پذیری یک شرکت برگزیده است. پروژه توسعه بند تغذیه‌ای خاکی، تفاهم‌نامه با سازمان محیط‌زیست، تفاهم‌نامه با سازمان منابع طبیعی، احیاء و بازسازی معادن، آغاز طرح توسعه سد باطله گل قرمز پس از اخذ مجوز‌های لازم از سازمان حفاظت محیط زیست، ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی معادن بوکسیت شرکت آلومینای ایران از جمله اقدامات این شرکت در حوزه مسوولیت‌پذیری و صیانت از محیط‌زیست است.

کاهش کیفیت بوکسیت، تامین آب، محدویت مصرف و تعرفه گاز، محدودیت مصرف و تعرفه برق و کمبود نیروی انسانی از جمله چالش‌هایی موجود در شرکت آلومینای ایران است.

سرمایه‌گذاری ۲۰ همت جهت انجام طرح‌های توسعه‌ای در شرکت آلومینای ایران برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

عناوین برگزیده