تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۵۹۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چرا مردم لوداب بویراحمد جلوی کامیون‌های حامل مواد معدنی را گرفتند؟

چرا مردم لوداب بویراحمد جلوی کامیون‌های حامل مواد معدنی را گرفتند؟
‌می‌متالز - ظهر روز یکشنبه (۲۴ تیرماه ۱۴۰۳) جمعی از مردم بخش لوداب بویراحمد جلوی تردد کامیون‌های حامل بوکسیت را گرفتند، زیرا معتقدند رفت‌وآمد این کامیون‌ها علاوه بر اینکه به جاده دسترسی روستا‌ها و بخش آسیب می‌رسانند، هیچ‌گونه ارزش اقتصادی برای آنها ندارد و خواهان آن هستند که مسوولان و کارفرما و متولیان امر تکلیف مردم را در این راستا مشخص کنند.

به گزارش می‌متالز به نقل از ایرنا، مردم این منطقه معتقدند که معدن بوکسیت لوداب هیچ ارزش اقتصادی برای مردم و استان کهگیلویه و بویراحمد ندارد و روزانه ده‌ها کامیون برای حمل بوکسیت (مواد اولیه آلومینیوم) و تخلیه آن در جاجرم مشهد واحد تولیدی آلومینیوم در حال رفت‌و‌آمد هستند.

در بخش لوداب از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد معدن بوکسیت وجود دارد که طبق آخرین اطلاعات به دست آمده قرار است، یک هزار و ۶۰۰ تن بوکسیت از این معدن استخراج و در مجتمع آلومینای ایران تخلیه شود.

آنها می‌گویند: حمل این مقدار بوکسیت و رفت‌و‌آمد این همه کامیون خسارت سنگینی به زیرساخت‌های جاده‌ای بخش لوداب و استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد زد.

فرماندار شهرستان بویراحمد که برای رفع این مشکل به بخش لوداب سفر کرده بود، در این رابطه اظهار کرد: این معدن در بالادست چند روستای بخش لوداب است و در واقع از این معدن سنگ بوکسیت استخراج و منتقل می‌شود و چون تعداد زیادی از ماشین‌های سنگین درون روستا‌ها در حال عبور و مرور هستند، جاده دسترسی روستا‌ها در حال تخریب هستند و خود روستا‌ها ظرفیت ناچیزی دارند، بنابراین مردم اعتراض دارند که این معدن هیچ ارزش اقتصادی برای ما ندارد.

تعداد بازدید : 3

شهرام مهدوی‌مطلق افزود: در واقع حرف مردم این است که از محل مسوولیت‌های اجتماعی این جاده آسفالت و یا جاده دیگری برای دسترسی کامیون‌ها خارج از روستا‌ها احداث شود.

وی تاکید کرد: کارفرما مجوز قانونی دارد و فعالیت آن کاملاً قانونی است؛ اما مردم این انتظار را دارند که از محل مسوولیت‌های اجتماعی و با توجه به اینکه روستا‌ها بدون هیچ‌گونه ارزش افزوده‌ای درحال تخریب هستند، جاده دسترسی روستا‌ها آسفالت و یا جاده دیگری برای دسترسی به معدن احداث شود.

فرماندار بویراحمد تصریح کرد: روزانه حدود ۱۰۰ ماشین سنگین از این روستا‌ها عبور می‌کند.

کارفرما با مردم دیدار داشته باشد و حرف آنها را بشنود و انتظارات مردم را پاسخ دهد.

وی افزود: آسایش و رفاه مردم روستا دچار مشکل شده است و مسوولان و بهره‌برداران این معدن باید فکری به حال مردم کنند.

کوروش بی‌نیاز بخشدار لوداب نیز با بیان اینکه مواد معدن لوداب در جاجرم مشهد تخلیه می‌شود، اظهار کرد: جاده روستا‌ها تخریب شده و آسایش مردم به دلیل این حجم از تردد ماشین‌های سنگین از بین رفته است و مردم هم حق و سهمی دارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا (استان کهگیلویه و بویراحمد)

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران