تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۵۱۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اعلام کرد؛

حفظ و ارتقای بهره‌وری صنایع و معادن در گرو رفع ناترازی انرژی

حفظ و ارتقای بهره‌وری صنایع و معادن در گرو رفع ناترازی انرژی
‌می‌متالز - معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت اعلام کرد که حفظ و ارتقای بهره‌وری در بخش صنعت و معدن، در گرو رفع ناترازی انرژی است.

به گزارش می‌متالز، «رضا محتشمی‌پور» معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، در دهمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران، گفت: ما مساله‌ای به نام ناترازی انرژی داریم که خصوصا در صنایع معدنی به شدت تاثیرگذار است و لذا مدیریت این ناترازی و مدیریت مصرف انرژی و برنامه‌هایی که صنعت بتواند در این وضعیت اجرایی کند یکی از شروط اصلی افزایش بهره‌وری در سطح بخش صنعت است.

وی افزود: لذا در سطح صنعت نمی‌توان بدون اینکه برنامه‌ای برای رفع ناترازی انرژی باشد بتوان سطح فعلی بهره‌وری در صنعت حفظ و یا آن را ارتقا داد.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، اضافه کرد: مساله اب یک چالش در صنعت بوده و رفع این قبیل چالش‌ها یا کاهش آنها نیازمند همکاری مشترک برای اقدام مشترک است.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از کار‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایجاد بستر همکاری‌های مشترک است بعضی از اقدامات در سال گذشته پیگیری شد. البته از بعضی از پیگیری‌ها نتیجه مطلوب حاصل نشد مثل بحث لجستیک در بخش معدن که متولی آن وزارت راه و زیر مجموعه‌ها بود که استقبال لازم را برای این منظور نداشتند.

محتشمی‌پور در ادامه تاکید کرد: از طرفی توسعه تامین مواد اولیه این روز‌ها اهمیت زیادی دارد، زیرا در برخی از مواد معدنی مثل سرب، روی، آلومینیوم نیاز جدی به توسعه ظرفیت آن در داخل کشور و همچنین همکاری بین‌المللی داریم تا کمبود را جبران کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های خوبی برای تامین این مواد از آفریقا داشته‌ایم که تاکنون فعال نکرده و سرعت کندی در حوزه بین‌الملل داشته‌ایم.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در منطقه برای تامین مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی وجود دارد، گفت: از فعالین صنایع معدنی درخواست دارم تا راهکار‌های مشترکی برای رفع این گلوگاه‌ها ایجاد کنیم لذا باید به کمک بخش خصوص این موضوعات در قالب انجمن‌ها پیگیری باشد. موضوعاتی مانند تامین گاز و برق فراتر از پیگیری توسط یک نهاد است و باید با همت جمیع مرتبطین این مسائل حل شود. 

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده