تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۵۲۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کابینه دولت جدید فراجناحی باشد

کابینه دولت جدید فراجناحی باشد
‌می‌متالز - رئیس مرکز تجارت جهانی گفت: آقای دکتر پزشکیان و دولت جدیدشان باید طوری عمل کنند که شادی مردم فقط یکی دو روزه نباشد بلکه تمام مدت چهار سال از انتخاب خود شاد و مسرور باشند.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران طی یادداشتی ضمن عرض تبریک به دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب نوشت: میزان رأی مردم است و بس. از همین رو ضمن ارج نهادن به تک تک آراء مردم شریف ایران که به واقع با حضور پر شور خود در عرصه انتخابات، حماسه آفریدند، به حکم ادب بر خود واجب میدانم تا به منتخب اکثریت مردم ایران یعنی جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان صمیمانه تبریک عرض نموده و موفقیت ایشان در به ثمر رساندن برنامه هایشان را از درگاه خداوند یکتا خواستار باشم.

هر چند که بر همگان مشخص و مبرهن میباشد که دولت چهاردهم، دولت جدیدی است و به موازات هیچ دولتی گذشته‌ای نیست، به همین خاطر قطعاً این دولت با سیاست‌های جدیدی به حرکت خود ادامه خواهد داد.

باتوجه باینکه آقای پزشکیان در اولین گفتگوی تلویزیونی خویش با مردم ایران پس از پیروزی در انتخابات اظهار داشتند که از این به بعد رئیس جمهور تمام ملت ایران خواهند بود و از همۀ مردم برای پیشبرد برنامه هایشان یاری طلبیدند از همین رو مرکز تجارت جهانی ایران و اعضاء مرکز جامع صادراتی ایران با حسن نیت تمام به درخواست رئیس جمهور منتخب لبیک میگوید و ضروری میدانیم تا با حداکثر توان، ایشان و دولت تحت امرشان را بی وقفه یاری و پشتیبانی نمائیم.

لکن امیدوارم جناب آقای دکتر پزشکیان در دولت خود، با کابینه‌ای متفاوت و متشکل از مدیران توانمند، متخصص و متعهد، دست پاک و بی حاشیه و از همه مهمتر فراجناحی بتواند برنامه‌های جدیدشان را به پیش برند و ضعف و اشکالات دولت‌های سلف خویش را نیز مرتفع نمایند.

ضمناً توقع همگان و بخش خصوصی بر این است تا جناب آقای دکتر پزشکیان بعنوان رئیس‌جمهور ایران اسلامی به تمام وعده‌ها و قول‌های داده شده خود در ایام تبلیغات انتخاباتی جامعه عمل بپوشانند و حدالمقدر تک تک آنان را از قوه به فعل تبدیل نماید، در همین راستا انتظار داریم تا رفته رفته مشکلات اقتصادی رفع، رکود اقتصادی برطرف، نرخ تورم کاهش، بیکاری ریشه کن و اشتغال چشمگیری برای جوانان و بیکاران در هر سال ایجاد، ریشه فساد خشکانده و مشکل مسکن برطرف و پروژه‌های نیمه تمام تکمیل گردد، ضمناً موانع ازدواج جوانان مرتفع، نشاط و شادی بر جامعه حاکم، با گفتگو و تعامل با جهان خارج، تحریم‌های اعمال شده برعلیه کشورمان بطور کامل برداشته شوند، مشکلات زیست محیطی برطرف گردد و همچنین نه تنها تنش خارجی بوجود نیاید بلکه روابط سیاسی و اقتصادی ایران با کشور‌ها تقویت و ارتقاء یابد.

فلذا مطمئنم که این جمعیت بزرگ ۳۰ میلیونی به عشق تحقق همین وعده‌ها رأی خود را به صندوق‌ها انداختند، اما آقای دکتر پزشکیان و دولت جدیدشان باید طوری عمل کنند که شادی مردم فقط یکی دو روزه نباشد بلکه تمام مدت چهار سال از انتخاب خود شاد و مسرور باشند.

در ضمن چنانچه دولت جدید خوش قول باشد و به وعده‌های داده شده عمل کند و رئیس جمهور معزز نیز انتقادپذیر و دولتی را فرماندهی کند که آستانه تحملش در برابر منتقدین بالا باشد، در مدت زمانی کوتاه، جناب آقای دکتر پزشکیان از یک مقام سیاسی صرف به یک شخصیت سیاسی و چهره‌ای محبوب مبدل خواهند شد.

در خاتمه مجدداً تأکید میکنم که بخش خصوصی اعم از کارآفرینان، صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی با حسن نیت تمام آمادۀ یاری رئیس‌جمهور منتخب جهت تحقق وعده‌هایشان می‌باشد و پیشاپیش دست یاری خویش را به سمت جناب آقای دکتر پزشکیان دراز میکنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده