تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۵۲۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مابه‌التفاوت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن پرداخت می‌شود؟

مابه‌التفاوت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن پرداخت می‌شود؟
‌می‌متالز - مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن ابلاغ شده که پرداخت مابه‌التفاوت آن با تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی در دست بررسی است.

به گزارش می‌متالز، حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه تسهیلات ساخت ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن هم در قالب طرح‌های حمایتی و هم خودمالکی است گفت: مصوبه تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن مانند سایر تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه اعطا نمی‌شود بلکه اگر پروژه هنوز به مرحله فروش اقساطی نرسیده باشد هم متقاضی می‌تواند این وام را دریافت کند.

وی افزود: این تسهیلات تنها به متقاضیان پرداخت نمی‌شود بلکه به پروژه‌های خودمالکی و یا نهضت ملی مسکن اعطا می‌شود و دستگاه‌های مربوطه از جمله راه وشهرسازی، شهر‌های جدید و یا بنیاد مسکن مسئول پیگیری دریافت این تسهیلات از بانک‌ها هستند.

جنتی اظهار کرد: در سال گذشته برای دریافت تسهیلات ساخت ۵۰۰ میلیون تومانی بانک‌ها همکاری مناسبی نداشته اند و با توجه به مصوباتی که در شورای عالی مسکن مبنی اقدامات تشویقی و تنبیهی بانک‌ها وجود داشت برخی از بانک‌ها همکاری خود را تقویت کردند، اما امیدواریم برای تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی این همکاری‌ها بیشتر شود.

وی در خصوص اقساط این تسهیلات گفت: با توجه به مصوبه بانک مرکزی مبنی بر پلکانی شدن اقساط در دوسال ابتدایی ۵ میلیون و۹۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود و پس از آن متناسب با نرخ تورم و پیشرفت پروژه میزان اقساط افزایش می‌یابد. 

وی افزود: پیش از این تسهیلات ساخت ۵۰۰ میلیون تومان بوده که پرداخت مابه‌التفاوت تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی در دست بررسی است که امیدواریم اجرایی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده