تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۵۲۵۹

بهره‌برداری از ۳۸۷ کیلومتر خط ریلی در سال ۱۴۰۲

بهره‌برداری از ۳۸۷ کیلومتر خط ریلی در سال ۱۴۰۲
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر‌های حمل‌ونقل با اشاره به بهره‌برداری از ۳۸۷ کیلومتر خط ریلی در سال گذشته، گفت: امسال ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح می‌شود.

به گزارش می‌متالز، خیرالله خادمی در نشست خبری با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۸۷ کیلومتر خط ریلی به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: در بخش آزادراه‌ها، ۲۳۶ کیلومتر و در حوزه راه اصلی و بزرگراه نیز ۲۰۱۵ کیلومتر افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در پروژه‌های زیرساختی ۱۸.۵ کیلومتر تونل حفر شد، افزود: سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۲۰ کیلومتر تونل حفر شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۳۰۸۱ کیلومتر خط ریلی در حال اجراست، گفت: در بحث کریدور‌های ریلی اقدامات خوبی در حال پیگیری است و امیدواریم به نتایج خوبی برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۲۶۹ کیلومتر خط ریلی به عنوان اولویت تعریف شده است، اضافه کرد: در بخش جاده‌ای سالانه به طور متوسط ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر بهره‌برداری داریم. سال قبل ۷۳۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد و امسال نیز افتتاح ۸۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

خادمی همچنین با بیان اینکه سال قبل ۳۸ همت به شرکت ساخت ابلاغ اعتبار شد، گفت: این در حالی است که سال‌گذشته مصوب شرکت ۱۸ میلیارد تومان بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده