تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۱۴
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۴۴۱۹۵
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی اتفاق افتاد:

آیین افتتاح خطوط ریلی منطقه فولادی اردکان، با راهبری فولاد ارفع

‌می‌متالز - آیین افتتاح و بهره‌برداری خطوط ریلی تجاری صنعتی شرکت آهن و فولاد ارفع؛ سایپا سیتروئن کاشان؛ گندله‌سازی بهاباد؛ آهن و فولاد غدیر ایرانیان با راهبری شرکت آهن و فولاد ارفع با حضور «سیدمیعاد صالحی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، «مجتبی مهری‌نژاد» مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع و مسوولان استانی استان یزد، روز شنبه ۰۲ تیرماه ۱۴۰۳ در اردکان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، «سیدمیعاد صالحی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این آیین گشایش خطوط ریلی با اشاره به این موضوع که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم دستاورد‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است، عنوان کرد: حوزه تولید یک حوزه سخت به‌شمار می‌رود. حوزه ریلی در زمینه فولاد و بار‌های فولادی مثل کنسانتره، گندله و ... با مشکلاتی همراه بود که در این راستا «فولاد ارفع» به عنوان یکی از پیشگامان فولادی، درصدد توسعه خطوط ریلی باری برآمده است که باید به دست‌اندرکاران این مجموعه دستمریزاد گفت.

آیین افتتاح خطوط ریلی منطقه فولادی اردکان، با راهبری فولاد ارفع

صالحی در ادامه با یادآوری خدمات دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: شهید رئیسی توجه جدی به حوزه ریلی کشور داشت و در سفر‌های استانی خود ۸۰ تا ۹۰ درصد به حوزه ریلی توجه داشتند.

وی با اشاره به این موضوع زمانی که دولت سیزدهم را تحویل گرفتیم، بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بدهی تعمیرات داشتیم، عنوان کرد: ما طی دو سال و نیم گذشته باید عقب‌ماندگی‌های ۱۰ سال گذشته در حوزه ریلی را جبران می‌کردیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: در زمینه تهاتری نفتی که مورد تایید مقام معظم رهبری است، قرار شد بخشی از آن خارج از منابع بودجه‌ای به حوزه ریلی اختصاص یابد که نیمی از آن به راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفت.

صالحی در ادامه افزود: یکی از اقدامات دولت سیزدهم، احداث خطوط بارپسند و دیگری تکمیل خطوط دوم بود. با توجه به این موضوع که استان یزد، مرکز خطوط ریلی است، این خط به سمت اصفهان و در مسیر بافق - زرین‌شهر نیز به طول ۱۰۰ کیلومتر در حال احداث است.

وی با تاکید بر این موضوع که «فولاد ارفع» الگوی خوبی می‌تواند برای فولادسازان دیگر باشد، عنوان کرد: سایر فولادسازان نیز می‌توانند در ایجاد خطوط ریلی باری پیش‌قدم شوند، چراکه با این اقدام هم سبب حمل‌ونقل راحت‌تر مواد خود خواهند شد و هم سبب افزایش ایمنی در جاده‌ها و کاهش بار ترافیکی و کاهش مرگ‌و‌میر جاده‌ای می‌شوند.

معاون وزیر و راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: ادامه این خط به فولاد سبزوار و مس خاتون‌آباد خواهد رسید.

آیین افتتاح خطوط ریلی منطقه فولادی اردکان، با راهبری فولاد ارفع

صالحی ضمن امیدواری برای ورود بنگاه‌های بزرگ به‌ویژه شرکت‌های فولادی به حوزه حمل‌ونقل بیان کرد: هم‌چنان به احداث شبکه ریلی نیاز داریم که اگر سایر فولادسازان چه دولتی و چه خصوصی، در این راستا اقدام کنند، شاهد نهضت خطوط تجاری و صنعتی خواهیم بود و در این صورت است که شعار را به عمل تبدیل خواهیم کرد.

وی در پایان به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه ریلی پرداخت و عنوان کرد: در مجموع ۸۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در این دولت ایجاد شده است.

آیین افتتاح خطوط ریلی منطقه فولادی اردکان، با راهبری فولاد ارفع

سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیارد تومانی

«مجتبی مهری‌نژاد» مدیرعامل شرکت «آهن و فولاد ارفع» نیز در این آیین عنوان کرد: مجتمع ریلی فولادی اردکان به طول ۲۱ کیلومتر است. پیش از این ۴ شرکت فولادی در یک کنسرسیومی که ایجاد کرده بودند، این خط ریلی را عهده‌دار شدند که این پروژه به راهبری شرکت آهن و فولاد ارفع با همکاری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به پیش رفت. فاز نخست این خط ریلی به طول ۹ کیلومتر و خط دوم آن به طول ۶ کیلومتر است که باقیمانده خط ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهری‌نژاد در ادامه با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری این پروژه عنوان کرد: سرمایه این پروژه ۸۵۰ میلیارد تومان با ظرفیت ۵.۵ میلیون تن فولاد و مواد معدنی در سال است که ۱۰ درصد بار قابل حمل خطوط ریلی را شامل می‌شود.

وی با اشاره عملکرد دولت سیزدهم در زمینه خطوط ریلی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۴۶۹ کیلومتر خط ریلی ایجاد شده که با احتساب این خط و کاسپین این خط به بالای ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد.

آیین افتتاح خطوط ریلی منطقه فولادی اردکان، با راهبری فولاد ارفع

عمل به یک شعار

«حسین معصومی» مدیرکل راه‌آهن یزد در ادامه این آیین عنوان کرد: شعار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران "راه‌آهن توانمند، ایران قدرتمند" به‌درستی طی چند سال اخیر محقق شده است. امروز نیز که شاهد افتتاح این خط ریلی در استان یزد با راهبری شرکت «فولاد ارفع» هستیم، نمایش این شعار است که باعث قدرتمندی ایران عزیز ما خواهد شد.

آیین افتتاح خطوط ریلی منطقه فولادی اردکان، با راهبری فولاد ارفع

سهم ۱۰ درصدی خطوط باری ریلی

همچنین در ادامه این مراسم، «محمدجواد ابوالحسینی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد عنوان کرد: امیدواریم که پروژه‌هایی این چنینی سبب رشد اقتصادی در کشور شوند.

ابوالحسینی با اشاره به این موضوع که طی چند روز اخیر سومین بار است که در اردکان حضور پیدا کردم، گفت: دو بار در «فولاد ارفع» حضور پیدا کردم یک بار برای افتتاح واحد ال‌ان‌جی و این بار نیز برای افتتاح خطوط ریلی بوده است.

وی با اشاره به این موضوع که زنجیره تامین ارزش می‌تواند قدرتی غیرقابل وصف در کشور ایجاد کند، تاکید کرد: حلقه وصل زنجیره تامین و تولیدات صنعتی، حمل‌ونقل است. اگر ما بتوانیم حمل‌ونقل حجیم و قابل اتکا را تامین کنیم، صنعت به‌درستی در مسیر خود قرار خواهد گرفت و در کنار آن خدمات نیز شکل خواهد گرفت.

ابوالحسینی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم این حرکت و خدمات‌دهی در حوزه ریلی که توسط شرکت فولاد ارفع شکل گرفته است، ادامه پیدا کند. این خط ۱۰ درصد به ظرفیت باربری راه‌آهن اضافه خواهد کرد. از این‌رو در این راستا بر خود لازم می‌دانم که از زحمات مدیران و همکاران این مجموعه صنعتی، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

گزارش از پایگاه خبری فلزات خاورمیانه (می متالز)

ارفع آیین افتتاح و بهره‌برداری خطوط ریلی تجاری صنعتی شرکت آهن و فولاد ارفع بهره‌برداری خطوط ریلی تجاری صنعتی آیین افتتاح خط ریلی ارفع آهن و فولاد ارفع سایپا سیتروئن کاشان گندله‌سازی بهاباد آهن و فولاد غدیر ایرانیان سیدمیعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران استان یزد یزد اردکان خطوط ریلی دولت سیزدهم فولاد و بار‌های فولادی کنسانتره گندله فولاد ارفع توسعه خطوط ریلی باری خطوط ریلی باری شهید رئیسی خدمات دولت سیزدهم حوزه ریلی احداث خطوط بارپسند فولادسازان افزایش ایمنی کاهش بار ترافیکی کاهش مرگ‌و‌میر جاده‌ای فولاد سبزوار مس خاتون‌آباد حمل‌ونقل احداث شبکه ریلی شبکه ریلی نهضت خطوط تجاری و صنعتی مجتبی مهری‌نژاد مجتمع ریلی فولادی اردکان حسین معصومی مدیرکل راه‌آهن یزد راه‌آهن یزد راه‌آهن توانمند ایران قدرتمند شعار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران محمدجواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد افتتاح واحد ال‌ان‌جی ظرفیت باربری راه‌آهن
عناوین برگزیده