تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۴۳۹۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
با همت و سرمایه‌گذاری شرکت آهن و فولاد ارفع انجام شد؛

اجرای طرح تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع برای نخستین بار در کشور

‌می‌متالز - اجرای طرح تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی مایع برای نخستین بار در کشور در شرکت آهن و فولاد ارفع اردکان آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، قرار است با اجرای این طرح، روزانه ۱۵۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی در فصل گرم سال تولید شده و با تبدیل آن به گاز طبیعی مایع، انرژی مورد نیاز این واحد فولادی برای یک ماه تا ۴۵ روز در فصل سرما تامین شود.

به گفته مهری‌نژاد مدیرعامل این مجموعه فولادی، این طرح با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیار تومان تا ۲ سال آینده اجرایی خواهد شد.

اما معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز کشور نیز در این مراسم، اجرای این طرح را موجب کمک به رفع ناترازی گاز در ماه‌های سرد سال و افزایش تاب‌آوری گاز طبیعی در کشور دانست و گفت: اجرای این طرح در آذین واحد فولاد سازی در اردکان می‌تواند الگویی برای دیگر صنایع کشور باشد.

چگینی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است ۳۰ واحد تولید و ذخیره‌سازی گاز طبیعی دیگر در صنایع مختلف کشور ایجاد شود که در حال حاضر ۱۴ شرکت صنعتی متقاضی راه‌اندازی آن هستند.

احدزاده رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز از بومی‌سازی ساخت و تجهیز این مراکز طی ۲ سال آینده در کشور خبر داد و گفت: با این اقدام همه تجهیزات و فناوری‌های این طرح به دست متخصصان کشورمان انجام خواهد شد.

تعداد بازدید : 5

منبع: خبرگزاری صدا و سیما یزد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده