تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۵۳۱۵
سرویس خبر : انرژی

افزایش ۸۰۰ مگاواتی تولید ظرفیت نیروگاه‌های بخاری

افزایش ۸۰۰ مگاواتی تولید ظرفیت نیروگاه‌های بخاری
‌می‌متالز - مدیرکل دفتر نظارت و بهسازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی گفت: توان تولید نیروگاه‌های بخاری کشور با اجرای پروژه‌های رفع محدودیت تولید، حدود ۸۰۰ مگاوات برای اوج مصرف برق تابستان افزایش یافته است.

به گزارش می‌متالز، «علی‌اصغر عبدلی» اظهار کرد: به منظور تأمین برق مورد نیاز شبکه علاوه بر احداث نیروگاه‌های جدید، برنامه افزایش ظرفیت و ضریب بهره‌وری نیروگاه‌های موجود در دستورکار قرار گرفته است که در همین راستا با پایش عملکرد فنی نیروگاه‌ها، نقاط قابل بهبود و مشکلات قابل رفع آنها شناسایی و پروژه‌های مربوطه تدوین و اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت و بهسازی نیروگاه‌های شرکت برق حرارتی یادآور شد: در یکسال گذشته با اجرای پروژه‌های رفع محدودیت در تعدادی از نیروگاه‌های منتخب بیش از ۸۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها افزوده شده است.

عبدلی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه‌ها منجر به افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت تولید برق این نیروگاه‌ها شده است، گفت: این طرح‌ها با استفاده از توان متخصصان داخلی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا شده است که علاوه بر ارتقای ظرفیت نیروگاه‌ها، موجب افزایش بهره‌وری واحد‌های نیروگاهی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده