تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۴۵۳۹۹
رییس دانشگاه فردوسی:

دانشکده معدن در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

دانشکده معدن در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
‌می‌متالز - رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشکده تخصصی معدن در راستای تحقق دانشگاه نسل چهار و با توجه به اینکه خراسان رضوی دارای معادن فراوانی است در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مسعود میرزایی شهرابی روز سه‌شنبه افزود: با توجه به مزیت‌های استان خراسان رضوی از جمله امنیت غذایی، صنایع معدنی، کشاورزی و گردشگری می‌توان عایدی بیشتری برای استان و کشور داشت و در این میان دانشگاه فردوسی مشهد باید مأموریت‌گرا باشد.

وی ادامه داد: مخالف سیاست‌های دولتمردان غرب هستیم، اما دانشگاه‌های آنها بال‌هایی قوی برای جامعه‌شان هستند، بنابراین دانشگاه‌های کشورمان باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کشور‌های پیشرفته ۷۵ استارتاپ فعال در حوزه الهام‌گیری از طبیعت فعال دارند و این موضوع برای آنان ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کرده است و ما نیز باید در این حوزه اقداماتی را انجام دهیم و به زودی شاهد برخی از این پیگیری‌ها در دانشگاه خواهیم بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های دانشگاه نسل چهارم افزود: در دانشگاه فردوسی مشهد به دنبال آن هستیم تا علاوه بر ثروت‌آفرینی، در اقتصاد دانش‌بنیان بتوانیم نقش مناسب و قدرتمندی در جامعه خود ایفا کنیم.

میرزایی اضافه کرد: برنامه‌ای را تدوین کرده ایم تا فاصله این دانشگاه با تمام دستگاه‌ها، مؤسسات و به‌ویژه جامعه کم شود و دانشگاه فردوسی مشهد بتواند در هر نیاز و مساله شهر مشهد و استان خراسان رضوی نقش‌آفرین باشد.

وی گفت: می‌توان از نقش مؤثر اساتید، دانشجویان و نخبگان علمی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، در تربیت نیرو‌های کارآمد استفاده و برای آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی جامعه، مربیان کارآزموده تربیت کرد تا در مسیر ارائه راهکار‌های علمی برای عبور از مشکلات کشور نقش‌آفرین باشند.

میرزایی افزود: جنگ اصلی بین کشور‌ها در دهه‌های آینده بر سر انرژی است و هر کشوری بتواند در این حوزه سرآمد باشد جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد. این دانشگاه ۸۰۰ عضو هیات علمی دارد و ۲۵ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که افزون بر ۲ هزار نفر از آنان دانشجوی بین‌الملل هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران