تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۴۵۴۰۶

احداث یک ترمینال مدرن با تامین ۳۰ همت در فرودگاه مهرآباد

احداث یک ترمینال مدرن با تامین ۳۰ همت در فرودگاه مهرآباد
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در مرحله تهیه اسناد مناقصه هستیم تا یک ترمینال مدرن برای فرودگاه مهرآباد با منابع داخلی شرکت فرودگاه‌ها که برابر با ۳۰ همت است، احداث شود.

به گزارش می‌متالز، «رضا نخجوانی» مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امروز (سه‌شنبه، ۱۹ تیرماه) در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با اشاره به اینکه احداث یک ترمینال مدرن با تأمین ۳۰ همت در فرودگاه مهرآباد در دستور کار است، گفت: در مرحله تهیه اسناد مناقصه هستیم تا یک ترمینال مدرن برای فرودگاه مهرآباد با منابع داخلی شرکت فرودگاه‌ها که برابر با ۳۰ همت است، احداث شود. البته این بودجه از منابع داخلی خود شرکت فرودگاه‌ها تأمین خواهد شد و به منابع دولتی نیازمند نیستیم.

وی ادامه داد: محل اجرای این پروژه در زمین‌های متعلق به ارتش است که به مرحله نهایی رسیده و آماده امضای تفاهم‌نامه است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آماده شدن اطلس سرمایه‌گذاری در مجموعه فرودگاه‌ها کشور خبر داد و افزود: در این اطلس ۲۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان -که آماده انعقاد قرارداد است-، مطرح شده است.

نخجوانی افزود: شرکت فرودگاه‌ها تنها مرجع کنترل و ارائه خدمات ناوبری هوایی به همه پرواز‌ها اعم از پرواز‌های نظامی و غیرنظامی و عبوری است. روزانه حدود ۹۵۰ پرواز عبوری از آسمان ایران انجام می‌شود.

معاون وزیر راه با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه فرودگاه مهرآباد به عنوان قطب پرواز‌های داخلی کشور گفت: در برنامه هفتم توسعه انتقال حداکثری پرواز‌های این فرودگاه به فرودگاه امام (ره) مطرح شده بود که با رأی قاطع ۹۵ درصدی نمایندگان مجلس مخالفت شد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران