تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۸۶۳۱

سامانه یکپارچه فروش فرودگاهی راه‌اندازی شد

سامانه یکپارچه فروش فرودگاهی راه‌اندازی شد
‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه یکپارچه فروش فرودگاهی برای ارائه خدمات فرودگاهی فراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، سامانه یکپارچه فروش فرودگاهی (سیف) امروز با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور و مدیران بخش فرودگاهی به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه ما شاهد به ثمر نشستن فعالیت‌های ساماندهی غرفه‌های فرودگاه‌ها خواهیم بود گفت: ایجاد بستر‌های مالی برای کنترل تراکنش‌های مالی هم در این حوزه فراهم شده است و در صورتی که این بستر فراهم شده باشد می‌توانیم در سایر موضوعات هم خدمات موثری ارائه دهیم.

نخجوانی اظهار کرد: با راه اندازی این سامانه شاهد ایجاد مدیریت خرید و رزرو خدمات از هر نقطه‌ای فراهم شده و این موضوع برای مردم با توجه به پیچیدگی خدمات شهری و دغدغه‌ها بسیار موثر است.

نخجوانی بیان کرد: نگرانی زیادی برای ارائه خدمات فرودگاهی مورد نظر با توجه به نرخ‌هایی که ارائه می‌شود همواره وجود داشت، اما با راه اندازی این سامانه و با ایجاد تعاملات مالی فی مابین گام اساسی برای این بهبود این وضعیت برداشته شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه رابطه‌ای بین شرکت فرودگاه‌ها و خط مقدم ارائه خدمات طرف‌های تجاری در فرودگاه‌ها و همه غرفه داران فراهم می‌شود و روابط با این افراد تنظیم می‌شود. چراکه در حال حاضر چالش‌هایی در این حوزه وجود دارد که با راه اندازی این سامانه طرف تجاری و انتظاراتی که از بخش فرودگاهی دارند فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: کنترل قیمت‌ها در غرفه فرودگاه‌ها فراهم می‌شود به طوری که اگر آب معدنی توسط مسافر خریداری می‌شود با قیمت واقعی خریداری کند و شاهد برچیده شدن بساط گران فروشی در غرفه‌های فرودگاهی باشیم که این اقدامات از طریق پایش و کنترل انجام می‌شود.

وی افزود: این بستر کمک می‌کند که رابطه با طرف تجاری اصلاح شود و رابطه شرکت‌های فرودگاهی با غرفه داران از رابطه مالک و مستاجر به سمت رابطه مشارکتی می‌رود. قاعدتا مراقبت خواهیم کرد که شرکت از محل سود درآمد بیشتر حاصل کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور گفت: با این فرمول مشارکت، ما شاهد افزایش درآمد‌های فرودگاهی و درآمد‌های غیرعملیاتی خواهیم بود که در حال حاضر ۲۰ درصد است و در گام اول اجرای این سامانه ما شاهد افزایش ۴۰ تا ۵۰ درصد سود و در فاز‌های بعدی به ۷۰ تا ۸۰ درصد خواهیم.

نخجوانی توضیح داد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه‌های کشور یکی از موانع بخش اقتصاد بود که این ضریب مراقبت و ثمربخشی به طور ارتقا خواهد یافت و زمینه برای اجرایی شدن ۲۰۰ طرح آماده سرمایه‌گذاری فراهم خواهد شد. این نوع سرمایه‌گذاری به جز فرودگاه مهرآباد خواهد بود که مجموعه زنجیره ارزش را ارتقا می‌دهد.

او گفت: روزانه ۱۲ میلیارد تومان سود فروش ناشی از بلیت هواپیما از طریق سکو‌های اینترنتی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده