تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۵۴۹۴
سرویس خبر : انرژی

صادرات نفت روسیه کاهش یافت

صادرات نفت روسیه کاهش یافت
‌می‌متالز - محموله‌های صادراتی نفت روسیه با بیشترین کاهش از زمان آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف روبه‌رو شد.

به گزارش می‌متالز، صادرات هفتگی نفت روسیه در هفت روز منتهی به هفتم ژوئیه (۱۷ تیر) به کمترین مقدار از آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲ رسید.

دلیل روشنی برای کاهش محموله‌های صادراتی نفت روسیه وجود نداشته و مشکلی در برنامه‌های بارگیری ناشی از انجام عملیات تعمیر و نگهداری پیش نیامده و در عین حال هیچ گزارشی مبنی بر تأثیر توفان بر پهلوگیری یا بارگیری کشتی‌ها وجود نداشته است، اما روند صادرات محموله‌ها از بالتیک، دریای سیاه و اقیانوس آرام کاهش یافته است.

افزایش پایبندی روسیه به هدف تولید تعیین‌شده در اوپک‌پلاس ممکن است نفت خام موجود برای صادرات را کاهش دهد.

بر اساس محاسبات بلومبرگ، شرکت روسنفت و لوک اویل، بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت خام روسیه، پس از ازسرگیری فعالیت‌های پالایشگاهی در پالایشگاه‌های توپسه (Tuapse) و نورسی (Norsi) در نظر دارند محموله‌های ترکیبی خود از پایانه نووروسیسک را در ماه جاری میلادی روزانه حدود ۲۰۰ هزار بشکه نسبت به ژوئن کاهش دهند.

داده‌های ردیابی کشتی‌ها و گزارش‌های آژانس پایانه‌ها نشان می‌دهد درمجموع ۲۵ نفتکش، ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام روسیه را در هفته منتهی به هفتم ژوئیه بارگیری کردند، درحالی‌که این رقم در هفته پیش از آن ۲۵ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه بود.

صادرات نفت خام روسیه از مسیر دریا در هفته منتهی به هفتم ژوئیه حدود ۹۹۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه و پایین‌ترین رقم از آخرین هفته ژانویه رسید؛ زمانی که توفان‌ها باعث کاهش محموله‌ها از بندر کوزمینو در اقیانوس آرام شد.

محموله‌ها تقریباً از همه پایانه‌های صادرات نفت خام روسیه کمتر بود.

منبع: شانا

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران