تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۱۲
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۵۹۵۴
سرویس خبر : اجتماعی

حرکت دسته‌های عزاداری با پرچم‌های حسینی در ذوب آهن اصفهان

حرکت دسته‌های عزاداری با پرچم‌های حسینی در ذوب آهن اصفهان
‌می‌متالز - هم‌زمان با دهه اول ماه محرم؛ ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) و ۷۲ یار با وفایش، مراسم عزاداری، حرکت دسته‌های عزاداری و جلسات قرائت زیارت عاشورا در نقاط مختلف ذوب‌ آهن اصفهان درحال برگزاری است.

به گزارش می‌متالز، در ادامه این برنامه‌ها در روز یکشنبه ۲۴ تیرماه مصادف با روز ۸ محرم جمعی از همکاران عزادار حسینی همراه با هیات‌ها و دسته‌های عزاداری شهر‌های اطراف کارخانه از محل ساختمان کوره‌ بلند تا بنای یادمان شهدای گمنام شرکت به عزاداری پرداختند.

این مراسم عزاداری با حضور مهندس مهدی کوهی مدیرعامل، جمعی از مدیران، کارکنان، بسیجیان و گروه جهاد سازندگی، توسط شورای فرهنگی و با محوریت حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید تندگویان ذوب‌ آهن اصفهان برنامه‌ریزی و ساماندهی شد.

در این آیین، هیئت حضرت سیدالشهدا (ع) شمالی‌های مقیم فولادشهر، گروه دمام زنان آبادانی‌های مقیم فولادشهر و هیات‌های زنجیر زنی مساجد قمر بنی هاشم (ع) فاطمیه (س)، صاحب الزمان (عج) و حضرت سجاد (ع) شهر چمگردان با زنجیرزنی، سینه‌زنی و نواختن طبل و دهل، دمام و سنج و دیگر نوا‌های حزن انگیز، عزای حسینی را در سطح شرکت طنین انداز کردند.

برنامه‌های این مراسم در محل یادمان شهدای گمنام با احترام به این شهیدان و سایر شهدای عزیز انقلاب و اسلام و بعد از اجرای مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی دسته جمعی و قرائت فاتحه بر شهیدان گمنام ادامه یافت.

در محل یادمان شهدای گمنام آیت ا... رهبر مسوول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت در سخنانی ضمن تشکر از همکاران و عزاداران حسینی که درگرما و زیر آفتاب به راه‌اندازی دسته و عزاداری پرداختند یادآور شد: این مراسم به طور آبرومندی برگزار شد و عزاداران در پیشگاه الهی ماجور خواهند بود. وی در ادامه به مناسبت روز هشتم محرم و شهادت حضرت علی اکبر (ع) فرزند رشید حضرت ابا عبداالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: در روز عاشورا اصحاب یکی یکی از امام اجازه می‌گرفتند و در پیکار سخت با دشمنان زبون به شهادت می‌رسیدند. در این میان حضرت علی اکبر (ع) اولین فرد از بنی هاشم و فرزند حضرت ابا عبدلله الحسین (ع) بود که با اذن پدر به میدان رفت و حضرت امام حسین (ع) رو به آسمان گفت: خدایا شاهد باش، کسی را به میدان فرستادم که از نظر شکل ظاهری، اخلاق و منطق و گفتار شبیه‌ترین فرد به پیامبر بزرگواراسلام (ص) بود.

در ادامه مراسم در یادمان شهدا علی یار رحمانی مداح اهل بیت (ع) به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت شهادت حضرت علی اکبر (ع) پرداخت. در پایان این مراسم حاضران نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت آیت ا... رهبر مسوول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت در مسجد الزهرا (س) اقامه نمودند.

آیت ا... رهبر در بین نماز جماعت ظهر و عصر طی سخنانی با تشکر از حضور پر شور اهالی شهر‌های اطراف و کارکنان شرکت در مراسم عزاداری مذکور اظهار امیدواری نمود که این مراسم، با شکوه بیشتری در سال‌های بعد نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: عزاداری‌ها باید با معرفت و تلاش در راه سرور شهیدان کربلا حضرت امام حسین (ع) و تحقق اهداف عالی او مبنی بر مبارزه با ظلم، جهالت و انحرافات فکری و اخلاقی برگزار شود.

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده