تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۶۰۶۱
سرویس خبر : اجتماعی
به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش برگزار شد؛

مراسم عاشورای حسینی در شرکت فولاد خوزستان

مراسم عاشورای حسینی در شرکت فولاد خوزستان
‌می‌متالز - مراسم عزاداری عاشورای حسینی به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش با حضور جمعی از کارکنان شرکت فولاد خوزستان به همراه خانواده روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در حسینیه سید الشهدا (ع) دویست دستگاه برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام موسی بهاالدینی دبیر شورای عالی فرهنگی گفت: کسی که چهل روز یک رفتار را انجام دهد، تبدیل به عادت او می‌شود. یکی از عادات رفتاری امام راحل، خواندن هر روز زیارت عاشورا بود.

وی افزود: هر زندگی، زندگی نیست. قرآن کریم زندگی این دنیا را زیاد قابل اعتنا ندانسته و زندگی را متعلق به آخرت می‌داند. شخص، زمانی که روز حساب و قیامت را می‌بیند، می‌گوید: کاش از پیش ذخیره‌ای برای قیامت خود می‌فرستادم. قرآن کریم در جای دیگر می‌فرماید: با رفتار درست، نه تنها آخرت، بلکه دنیای شما نیز اصلاح می‌شود. 

بهاالدینی در ادامه گفت: در کنار عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش باید از رفتار ایشان نیز الگوبرداری کرد. در این روز حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از زمان طلوع آفتاب تا لحظه‌ی شهادت در چند مرحله و با سبک‌های مختلف، سپاه اشقیا را نصیحت نمودند، اما امان از لقمه‌ی حرام که بطن آنان را پر نموده و گوش آنان را کر کرده بود. 

گفتنی است، مراسم یاد شده با مداحی کربلایی محمد غبیشاوی از مداحان اهل بیت (ع)، قرائت زیارت عاشورا توسط حجت‌الاسلام موسی بهاالدینی و شعرخوانی عباس ثامری از مداحان استان خوزستان همراه بود. همچنین پس از اقامه‌ی عزای عاشورای حسینی، نماز ظهر به امامت دبیر شورای عالی فرهنگی شرکت فولاد خوزستان انجام شد.

مراسم عاشورای حسینی در شرکت فولاد خوزستان

مراسم عاشورای حسینی در شرکت فولاد خوزستان

عناوین برگزیده