تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۴۶۰۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا:

افزایش سرمایه "کرومیت" در راه است/ تحقق سود ۱۰۶ میلیارد تومانی "کرومیت"

افزایش سرمایه
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا گفت: شرکت سود انباشته ۱۵۰ میلیاردی دارد. پس از اخذ مجوز از سازمان بورس در برنامه داریم که افزایش سرمایه را انجام دهیم.

به گزارش می‌متالز، تورج معراجی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا، در خصوص عملکرد این شرکت در سال گذشته اظهار کرد: در مجمع امروز، سود ۱۰۶ میلیارد تومانی سال گذشته را داشتیم که نسبت به سال گذشته رشد ۵۳ درصدی را ثبت کرده است. از این میزان ۱۰ درصد بین سهامداران تقسیم شد که در موعد مقرر به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

وی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای افزود: کارخانه فروکروم بناماشین عمده فعالیت ماست. عملا کرومیت پس از تولید به فروکروم تبدیل می‌شود. همانطور که در مجمع گفته شد، سود حداقل ۲۷۰ دلاری به ازای ترانسفورت، منافع حاصل شده به ازای انرژی برای شرکت بنا ماشین و به دنبال آن برای شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان بنا که به عنوان سهامدار عمده و ۶۰ درصدی این شرکت است، حاصل خواهد شد.

معراجی ادامه داد: ما در ابتدا کرومیت تولید می‌کردیم. بعد از مدتی به این نتیجه رسیدیم که تک محصولی بودن ممکن است ریسک شرکت را بالا ببرد. به همین دلیل به سمت اکتشاف منگنز رفتیم. ذخیره قابل توجهی از منگنز در یکی از پروانه‌ها منجر به گواهی کشف و پروانه بهره برداری شد. سال گذشته به عنوان مکتشف نمونه منگنز معرفی شدیم.

وی بیان کرد: این پروسه ادامه دار است و صرفا به کرومیت و منگنز ختم نمی‌شود. آرندی شرکت همیشه فعال بوده و مدام در حال اکتشاف است. در حال حاضر نیز فلزات دیگر را در برنامه کاری داریم و پس از اخذ مجوز از سازمان صمت حتما این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرعامل "کرومیت" درخصوص افزایش سرمایه در سال جاری بیان کرد: شرکت سود انباشته ۱۵۰ میلیاردی دارد. پس از اخذ مجوز از سازمان بورس در برنامه داریم که افزایش سرمایه را انجام دهیم. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته خواهد بود و حتما به سهامداران اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده