تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۶۱۹۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ایران خودرو پرچم‌دار توسعه محصول در بازار داخلی

ایران خودرو پرچم‌دار توسعه محصول در بازار داخلی
‌می‌متالز - ایران خودرو با پرچم‌داری خودروی ری‌را سیاست اصلاح سبد محصولات تولیدی خود را، به منظور پوشش دادن طیف وسیع‌تری از بازار خودروی داخلی، استارت زد.

به گزارش می‌متالز، ایران خودرو با پرچم‌داری خودروی ری‌را سیاست اصلاح سبد محصولات تولیدی خود را، به منظور پوشش دادن طیف وسیع‌تری از بازار خودروی داخلی، استارت زد.

۴۵ درصد سهم بازار ایران خودرو در حال حاضر ۴۵ درصد از سهم بازار خودرو‌های عرضه شده در بازار ایران را در اختیار دارد. اما طبق اطلاعات موجود تا سال ۱۴۰۲ بخش اعظم تیراژ تولید ایران خودرو، روی تولید خودرو‌هایی در رده قیمت ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان متمرکز بوده است. به‌طوری که پارسال ایران خودرو بیش از ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در این رده قیمت تولید کرد. خودرو‌هایی که برخی از آنها به دلیل اعمال سیاست قیمت‌گذاری دستوری از حاشیه سود پایینی برخوردار بوده‌اند. 

۲۵ درصد رشد تولید محصولات جدید، اما از سال گذشته ایران خودرو با اجرای سیاست جایگزینی خودرو‌های جدید به جای ۴ محصول قدیمی خودرو‌های پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵، پژو پارس و سمند، ۲۵ درصد به تیراژ تولید محصولات جدید خود افزود. هدف از این اقدام حرکت به سمت تولید خودرو‌هایی با حاشیه سود بالاتر بوده است. 

برنامه‌ریزی برای تولید و توسعه ۲۵ مدل خودرو تا بهار امسال ۱۲ نوع خودروی متنوع از خطوط تولید ایران خودرو خارج می‌شد، اما با راهبرد جدید، سبد محصولات قابل عرضه و در حال توسعه و برنامه‌ریزی، در خانواده ایران خودرو به ۲۵ مدل خودرو خواهد رسید.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده