تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۶۲۰۱
سرویس خبر : زمین شناسی

صدور ۱۱ گواهی کشف معادن در هرمزگان

صدور ۱۱ گواهی کشف معادن در هرمزگان
‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به رتبه نخست صدور گواهی کشف مواد معدنی در استان طی سال گذشته، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۱۱ فقره گواهی کشف معادن در استان صادر شده که حدود ۱۷۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش می‌متالز، «اقدامات شایسته سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در حوزه شناسایی و فعال سازی معادن منجر به کسب رتبه نخست صدور گواهی کشف مواد معدنی طی سال گذشته با صدور ۴۶ فقره گواهی کشف معدن بین استان‌های کشور شده است.»

ابراهیم سعدینی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ میلیون تن ذخایر معدنی فلزی و غیرفلزی در استان هرمزگان شناسایی و کشف شد.

سعدینی بیان کرد: توسعه فعالیت‌های اکتشافی در سال‌های اخیر در استان هرمزگان قابل توجه بوده و این مهم در سال‌جاری نیز با ادامه فعالیت‌های اکتشافی تکمیلی در محدوده‌های امیدبخش پهنه‌های اکتشافی استان در حال انجام است.

معاون امور معادن و صنایع معدن صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: هرمزگان با شناسایی ۲۰ نوع ماده معدنی از تنوع زمین شناسی و معدنی بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، با ورود این ذخایر کشف شده به چرخه تولید و بهره‌برداری از این معادن، ضمن ایجاد اشتغال منجر به توسعه و جهش تولید در سال‌جاری خواهد شد.

بنابر گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، استان هرمزگان در حال حاضر به عنوان یکی از استان‌های معدنی کشور شناخته شده است که این مهم با تلاش‌های انجام شده طی سال‌های اخیر با رویکرد انجام اکتشافات کلان مقیاس ناحیه‌ای و در نهایت بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه‌های تخصصی محقق شده است.

استان هرمزگان دارای ۲۰ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای است که این منطقه مستعد معدنی در زمینه بهره‌برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام‌فروشی و در نتیجه صادرات مواد معدنی فرآوری شده به خارج از کشور نقش تعیین کننده‌ای دارد.

سنگ آهن، سنگ گچ، سنگ نمک، دولومیت، کرومیت، منگنز، مارن، سنگ آهک، خاک صنعتی، سنگ لاشه، سنگ چینی، مرمریت، سنگ تزئینی و مخلوط کوهی از معدن‌های فعال و غنی این استان اقتصادی به شمار می‌روند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده