تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۴۶۲۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دست شستا از سود سهام محقق شده خالی ماند؛

لباس قرمز بر تن پرتفوی بورسی "شستا"

لباس قرمز بر تن پرتفوی بورسی
‌می‌متالز - بیشترین ریزش ارزش بازار شرکت‌های بورسی متعلق به «محصولات شیمیایی» با مبلغ ۲ هزار ۲۰۵ میلیارد تومان بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در خردادماه منتشر کرد مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را در این دوره ۱۸۵ هزار و ۷۴۷ میلیارد تومان به ثبت رساند، "شستا" در این دوره تنها در شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و خارج از بورس سرمایه‌گذاری‌های خود را انجام داد.

شرکت سرمایه‌گذاری تإمین اجتماعی بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در این دوره در شرکت‌های بورسی انجام داد و مبلغی این سرمایه‌گذاری برابر با ۱۵۱ هزار میلیارد تومان بود و میزان سرمایه‌گذاری که در شرکت‌های خارج از بورس شکل گرفت برابر با ۳۴ هزار میلیارد تومان بود.

در صورت خلاصه وضعیت سرمایه‌گذاری‌ها به تفکیک شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی آمده است که بیشترین ریزش ارزش بازار شرکت‌های بورسی متعلق به «محصولات شیمیایی» با مبلغ ۲ هزار ۲۰۵ میلیارد تومان بود.

لباس قرمز  بر تن پرتفوی بورسی شستا+بورس نیوز
همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در بیشتر ادوار پشت سر گذاشته روند پر نوسانی را به همراه داشت اما؛ در ۲ ماه گذشته روند نزولی را تجربه کرده است و نسبت به ماه گذشته نزدیک به ۲ درصد کاهش را به همراه داشت و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۱۸ درصد ریزش را به ثبت رساند.

ارزش بازار شستا در خردادماه با کاهش ۳ هزار و ۶۸۸ میلیارد تومانی روبه‌رو بود و بیشترین ریزش متعلق به سرمایه‌گذاری صدر تأمین (حق تقدم) و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بود و این جمله را می‌توان گفت که پرتفوی شستا تماماً قرمز پوش بوده است؛ که "شستا" در خردادماه ۱۴۰۳ (سال منتهی به خردادماه ۱۴۰۳) از سود سهام محقق‌شده درآمدی را کسب نکرد، بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی "شستا" نیز در اختیار شرکت «سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین» با مبلغی بالغ‌بر ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بود و این مبلغ نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در این شرکت ۲۸ درصد بالاتر بود. 

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در خردادماه سال جاری از محل معاملات واگذاری سهام به سود نرسید، "شستا" با سرمایه ثبت‌شده ۱۶۳ هزار میلیارد ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به پایان خردادماه سال ۱۴۰۳ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی کسب نکرده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده