تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۶۲۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در فصل بهار

۱۷.۵ میلیون بیمه نامه صادر شد/ بیمه درمان صدرنشین حق بیمه تولیدی

۱۷.۵ میلیون بیمه نامه صادر شد/ بیمه درمان صدرنشین حق بیمه تولیدی
‌می‌متالز - براساس گزارش اخیر بیمه مرکزی از عملکرد سه ماهه نخست بازار بیمه در سال جاری، طی این مدت ۱۷.۵ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده و بیمه درمان بیشتری سهم از حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش می‌متالز، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخیرا آمار سه ماهه نخست صنعت بیمه در سال ۱۴۰۳ را منتشر کرده که بر اساس آن بیمه درمان، شخص ثالث و مازاد، زندگی (عمر) و بدنه اتومبیل در صدر حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی قرار دارند.

براساس این گزارش، طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۷.۵ میلیون فقره بیمه نامه صادر شده است که در قیاس با مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۰.۴ درصد رشد داشته است.

همچنین، حق بیمه تولیدی یا ارزش این بیمه نامه‌ها در مجموع ۱۱۴.۱ همت برآورد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۴.۳ درصد رشد داشته است.

تعداد خسارت پرداختی در این مدت ۱۸.۸ میلیون مورد بوده است که ۱۱.۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد. همچنین مبلغ خسارات پرداختی فوق حدود ۴۲.۷ همت است که ۵۳ درصد رشد را نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته نشان می‌دهد. نسبت خسارات نیز طی این مدت ۳۷.۴ است که در قیاس با سه ماهه نخست سال گذشته ۲.۸ درصد کاهش داشته است.

سهم چهار رشته عمده از بازار بیمه

بر اساس این گزارش، بیمه درمان ۵۱.۲ درصد از حق بیمه تولیدی سه ماهه نخست سال جاری را به خود اختصاص داده اشت که با اختلاف بالایی در جایگاه اول قرار گرفته است. همچنین میزان خسارات بیمه درمان در این مدت ۴۴.۶ درصد برآورد شده است.

بیمه شخص ثالث و مازاد ۱۹.۶ درصد از حق بیمه تولیدی و ۲۵ درصد از خسارت را در بهار سال جاری به خود اختصاص داده و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

همچنین بیمه زندگی یا عمر با ۱۱.۲ درصد از حق بیمه تولیدی و ۹.۸ درصد از خسارت و بیمه بدنه اتوموبیل با ۴.۵ درصد از حق بیمه تولیدی و ۱۰.۱ درصد از نسبت خسارت در جایگاه سوم و چهارم سهم رشته بیمه‌های عمده از بازار بیمه طی بهار سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

۱۷.۵ میلیون بیمه نامه صادر شد/ بیمه درمان صدرنشین حق بیمه تولیدی

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده