تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۶۲۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش سلطه چین بر عناصر کمیاب با افت قیمت‌ها

کاهش سلطه چین بر عناصر کمیاب با افت قیمت‌ها
‌می‌متالز - شرکت‌های معدنی عناصر کمیاب در چین به دلیل کاهش قیمت‌ها در این زمان که دولت کنترل خود را بر این صنعت تقویت می‌کند، آسیب دیده‌اند.

به گزارش می‌متالز، شرکت‌هایی مانند Rising Nonferrous Metals، شرکت معادن کمیاب که در فهرست شانگهای قرار دارد، کاملاً در تضاد با روند سودآوری سال گذشته است.

این شرکت متعلق به پلتفرم دولتی مرکزی China Rare Earth Group است که در دسامبر ۲۰۲۱ با ادغام سه شرکت معدنی دولتی تأسیس شد.

چین بزرگ‌ترین ذخایر جهان از ۱۷ عنصر خاکی کمیاب را در اختیار دارد که برای محصولات فناوری مانند گوشی‌های هوشمند، وسایل نقلیه الکتریکی، توربین‌های بادی و سیستم‌های دفاع موشکی حیاتی هستند.

در میان افزایش تنش‌های ایالات متحده، چین به طور فزاینده‌ای از این منابع استفاده می‌کند. ماه گذشته، دولت مرکزی کنترل دولتی بر منابع این عناصر کمیاب را برای تضمین امنیت منابع ملی و امنیت صنعتی اجباری کرد.

با وجود افزایش فروش، تامین‌کنندگان با مشکل مواجه هستند. هلدینگ منابع شنگه که توسط وزارت دارایی حمایت می‌شود، با اشاره به "کاهش قابل توجه" قیمت مواد کمیاب، زیان خالص موقت قابل توجهی را پیش‌بینی می‌کند. گروه High-Tech، برترین استخراج‌کننده عناصر کمیاب از نظر حجم، در نیمه اول سال به سختی به سود رسید. هیئت مدیره این شرکت دلیل این امر را کاهش قیمت‌ها به دلیل تولید بیشتر، افزایش واردات و بازیافت بیشتر می‌داند، در حالی که رشد تقاضا با تاخیر مواجه شده است.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده