تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۱
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۶۳۲۱
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

آسیایی‌ها کمتر قراضه آهن می‌خرند!

آسیایی‌ها کمتر قراضه آهن می‌خرند!
‌می‌متالز - تقاضا برای قراضه آهن در بسیاری از کشور‌های آسیایی کاهش یافته است با این حال در طول هفته گذشته بنگلادش یکی از بزرگترین واردکنندگان قراضه آهن بود. آخرین قیمت قراضه آهن ترکیه نیز با افزایش به ۳۹۰ دلار به ازای هر تن رسید.

به گزارش می‌متالز، بازار قراضه آهن وارد دومین ماه رکود شد، اگرچه این رکود در بازار سنگ‌آهن نیز به چشم می‌خورد ولی افت تقاضا برای قراضه آهن به مراتب بیشتر از سنگ‌آهن بود. دو ماه قبل فولادسازان ترکیه با توجه به افت قیمت محصولات فولادی تقاضا برای قراضه آهن را کاهش دادند و بیشتر از ذخایر خود استفاده کردند ولی قیمت قراضه آهن در کانال ۳۸۰ دلار باقی ماند و اکنون آخرین گزارش‌ها از کاهش خرید قراضه آهن در بسیاری از بنادر جهان خبر می‌دهد.

آخرین قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه بر اساس گزارش فست‌مارکت به صورت جدول زیر است:

آسیایی‌ها کمتر قراضه آهن می‌خرند!

آخرین قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه در معاملات هفته گذشته افزایش یافت ولی قیمت قراضه ۸۰:۲۰ ترکیه در محدوده ۳۸۶ تا ۳۹۲ دلار باقی ماند. پلتس و متال اکسپرت قیمت آخرین معامله قراضه آهن ۸۰:۲۰ در ترکیه را ۳۹۰ دلار به ازای هر تن اعلام کردند. این قیمت نسبت به هفته‌های قبل افزایش یافته‌است ولی گزارش‌ها از ضعف ادامه‌دار تقاضا در ترکیه خبر می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود اگر تقاضا برای قراضه آهن در ترکیه افزایش پیدا کند قیمت قراضه خیلی سریع وارد کانال ۴۰۰ دلار خواهد شد. به دنبال این مسئله قیمت قراضه صادراتی اروپا به مقاصد ترکیه نیز افزایش یافت.

در بازار کشور‌های آسیایی ضعف تقاضا همچنان مانع بزرگی برای افزایش قیمت قراضه آهن است و در نتیجه قیمت قراضه آهن در معاملات هفته گذشته کاهش پیدا کرد.

آسیایی‌ها کمتر قراضه آهن می‌خرند!

متوسط قیمت قراضه آهن وارداتی ۸۰:۲۰ هند و کره جنوبی در آخرین معاملات نزدیک به ۱ درصد کاهش یافت. در بنادر چین نیز قیمت قراضه آهن دوباره عقب نشینی کرد ولی در بنادر بنگلادش قیمت قراضه آهن تا ۲ درصد افزایش یافت. بنگلادشی‌ها این هفته انواع مختلفی از قرضه آهن را با قیمت ۴۰۵ تا ۴۳۰ دلار خریدند و برخلاف سایر کشور‌های آسیایی فولادسازان بنگلادشی تقاضا برای قراضه آهن را افزایش داده‌اند ولی مشخص نیست که آیا با قیمت بالاتر از ۴۱۰ دلار به ازای هر تن به خرید خود ادامه خواهند داد یا خیر؟ سطح تقاضای قراضه آهن بنگلادش در سال ۲۰۲۴ افزایش یافت و انتظار می‌رود این کشور یکی از بزرگترین واردکنندگان قراضه آهن در سال جاری باشد. از طرفی فولادسازان هندی‌ها اگرچه در هفته‌های اخیر قراضه آهنی کمتری خریده‌اند ولی در سال ۲۰۲۴ از بزرگترین متقاضیان قراضه آهن بودند. تحلیل گران مدعی‌اند در زمان افت تقاضای ترکیه، بزرگترین واردکننده قراضه آهن جهان، کشور‌های آسیایی محرک تقاضا برای قراضه آهن بودند. با این حال بسیاری از کشور‌های آسیایی حجم خرید قراضه آهن را کاهش داده‌اند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده