تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۷۴۶۸
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

سقوط قیمت قراضه آهن در چین

سقوط قیمت قراضه آهن در چین
‌می‌متالز - قیمت قراضه آهن چین در ادامه روند نزولی روز‌های گذشته به محدوده ۳۶۶۷.۳ یوان در هر تن رسید که این رقم پایین‌ترین قیمت قراضه آهن در چین از سه نوامبر۲۰۲۰ تا به امروز است. همچنین اطلاعات آماری از افزایش ذخایر قراضه آهن در کارخانه‌های فولاد چین خبر می‌دهد، زیرا فولادسازان از میزان تولید خود کاسته‌اند.

به گزارش می‌متالز، قیمت قراضه آهن در چین به پایین‌ترین میزان خود طی چند سال اخیر رسید. قیمت ضایعات فولاد چین در آخرین روز‌های جولای سال جاری به دلیل کاهش تقاضا از سوی فولادسازان این کشور افت چشمگیری تجربه کرد، تا جایی که از بهای هر تن قراضه آهن چین از ۲۶ جولای ۹۹.۶ یوان معادل ۱۳.۷ دلار کاسته شد. اکنون قراضه آهن در این کشور با احتساب ۱۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده با قیمت ۳۶۶۷.۳ یوان در هر تن به فروش می‌رسد که این رقم پایین‌ترین قیمت قراضه آهن در چین از سه نوامبر ۲۰۲۰ تا به امروز است. همچنین قیمت ملی میلگرد نوع ۲۰ میلی‌متری چین از ۲۶ جولای ۱۲۳ یوان در هر تن کاهش یافت.

پیشنهاد قیمت پایین‌تر برای قراضه آهن

کارشناسان حوزه فلزات مدعی‌اند افت محسوس حاشیه سود صنعت فولاد در این کشور باعث شده فولادسازان با هدف کاهش هزینه‌های تولید خود، بهای کمتری برای قراضه آهن بپردازند و به دنبال این موضوع تأمین کنندگان قراضه در چین برای کاهش قیمت‌ها تحت فشار قرار گرفته‌اند، برای نمونه گروه شاگانگ به عنوان فولادساز پیشرو کوره قوس الکتریکی (EAF) چین هفته گذشته قیمت اعلامی خود را برای خرید قراضه آهن ۱۰۰ یوان در هر تن کمتر در مقایسه با دو هفته قبل کاهش داد. اعلام قیمتی پایین‌تر برای قراضه آهن از سوی گروه شاگانگ باعث شد دیگر فولادسازان چینی نیز بهای کمتری برای قراضه آهن در آخرین روز‌های جولای ۲۰۲۴ بپردازند تا قیمت این محصول حدود ۱۰۰ یوان در هر تن در چین افت پیدا کند.

کاهش مصرف قراضه آهن در چین

بررسی‌ها نشان می‌دهد فولادسازان چینی در آخرین روز‌های جولای نه‌تن‌ها قیمت پایین‌تری برای قراضه آهن پیشنهاد دادند بلکه میزان مصرف خود را نیز کاهش دادند. بر اساس ارزیابی‌های مای‌استیل (Mysteel) میانگین مصرف روزانه قراضه آهن طی ۲۲ تا ۲۶ جولای در میان ۳۰۰ کارخانه فولاد کوره بلند و قوس الکتریکی چین با ۱.۶ درصد کاهش در هفته به ۵۱۶۳۶۰ تن در روز رسید و در این دوره زمانی، حجم قراضه آهن وارد شده به این ۳۰۰ کارخانه به طور متوسط ۵۳۵۸۴۰ تن در روز برآورد شد که بیانگر کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به دو هفته قبل است. درواقع رکود بازار داخلی فولاد چین باعث شده تولید فولاد در این کشور طی ماه جولای روند نزولی به خود گیرد و حجم قراضه آهن ذخیره شده در کارخانه‌های چینی در این ماه به شدت افزایش یابد. طبق بررسی‌های مای‌استیل مجموع ذخایر قراضه آهن در ۳۰۰ کارخانه فولادی چین در آخرین هفته جولای ۲.۳ درصد رشد داشت و به ۵.۲ میلیون تن رسید. اکنون ذخایر موجود قرضه آهن در این کارخانه‌ها جوابگوی ۸.۹ روز تولید یعنی ۰.۱ روز بیشتر از دوره قبل با میزان مصرف فعلی را می‌دهد. درنتیجه فولادسازان چینی به دلیل ترس از ضرر بیشتر، میزان تولید فولاد و حجم خرید موارد اولیه خود را کاهش دادند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین